امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

«هرکول جیبی نعیم» شبکه نمایش را بالای سر می‌برد

مشاهده ۳۳۶
۱۴۰۲/۰۸/۳۰- ۰۹:۱۷

فیلم سینمایی «هرکول جیبی نعیم» با گویندگی 41 نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این سینمایی در گونه زندگینامه، درام و تاریخی محصول ترکیه در سال 2019 قرار است از شبکه نمایش سیما پخش شود.

مدیر دوبله این سینمایی حسین بیگی است. شیلا آژیر، رضا آفتابی، بابک اشکبوس، رضا الماسی، دانیال الیاسی، شهراد بانکی، کریم بیانی، علی بیگ محمدی، محمد تنهایی، علی جلیلی باله، ارسلان جولایی، محمدرضا حسینیان، امیر حکیمی، شهریار ربانی، حمیدرضا معینی، علی اصغر نیک رضایی، شیرین روستایی، منوچهر زنده دل، حسین سرآبادانی، ابوالفضل شاه بهرامی، مریم شاهرودی، ابراهیم شفیعی، پریا شفیعیان، محمد صادقیان، میلاد فتوحی، کوروش فهیمی، شروین قطعه ای، حسن کاخی، امیربهرام کاویانپور، نسرین کوچک خانی، کسری کیانی، میرطاهر مظلومی، مریم معینیان، علی منصوری راد، اسفندیار مهرتاش، غلامرضا مهرزادیان، علی همت مومیوند، علیرضا ناصحی، حسین نورعلی، فاطمه نیرومند و حسین بیگی صداپیشه‌های این اثر بوده اند.

خلاصه روایت این اثر از این قرار است که نعیم سلیمان اوغلو وزنه بردار ترک زبان که در یکی از روستاهای مرزی کشور ترکیه و بلغارستان زندگی می‌کند پس از حضور درخشان در مسابقات ملی وزنه‌برداری توسط حکومت کمونیستی بلغارستان تحت تعقیب قرار می‌گیرد. عوامل حکومتی معتقد هستند که او بلغار است و باید با پرچم بلغارستان در مسابقات جهانی شرکت نماید. پس از تعقیب و گریز و فشارهای روانی زیاد و کشمکش‌های عاطفی و خانوادگی که نعیم از سر می‌گذراند تن به این پیشنهاد داده و از کشور ترکیه خارج شده و تبعه بلغارستان می‌شود. مسئولان ورزشی و سیاسی کشور ترکیه که متوجه وضعیت نعیم بوده و می‌فهمند که او تحت فشارهای روانی ویژه‌ای این تصمیم را گرفته است برای بازگشت او به ترکیه نقشه هوشمندانه‌ای را طرح‌ریزی می‌کنند و پس از مسابقات وزنه برداری 1986 استرالیا او را به ترکیه باز می‌گردانند.

این فیلم یک درام ورزشی بی نظیر درباره داستان زندگی قهرمانی اعجوبه وزنه برداری جهان نعیم سلیمان اوغلو است. مردی که زندگی قهرمانی اش تحت تاثیر اتفاقات سیاسی کشورش قرار گرفته و او را در اوج سال های قهرمانی اش دچار فشارهای عصبی و روانی زیادی کرد اما در نهایت امکان بازگشت مجددش به مسابقات ورزشی فراهم می‌شود و افتخارات زیادی می آفریند. فیلم به خصوص می تواند جذابیت ویژه ای برای دوستداران ورزش داشته باشد. فیلم برنده 1 و نامزد 16 جایزه از جشنواره‌های مختلف شده است.

واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص (مشخص شدن شبکه ی پخش کننده)، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی نمایش، برای مخاطبان پخش شود.

امتیاز شما