امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

مسابقه «هوش یار» فاصله دسترسی دانش آموزان به مدارس سمپاد را کم کرد

مشاهده ۳۲۴
۱۴۰۲/۰۸/۲۹- ۱۴:۰۱
تعداد بازدید:324

یاوری گفت: تدوین و اجرای برنامه «هوش‌یار» شبکه آموزش سیما، به تسهیل ورود دانش‌آموزان دهک‌های پایین درآمدی به مدارس سمپاد کمک کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه در سال گذشته یکی از اهداف سمپاد تسهیل ورود دانش‌آموزان دهک‌های پایین درآمدی به مدارس سمپاد بوده است، اظهار کرد: در این‌باره چندین فعالیت انجام شده است؛ اولین فعالیت تدوین و اجرای برنامه «هوش‌یار» شبکه آموزش سیما بود که توانست فضایی را ایجاد کند تا دانش‌آموزانی که به کلاس‌ها و کتاب‌های کمک آموزشی دسترسی ندارند با فضای کلی این آزمون آشنا شوند و تمرینی داشته باشند برای حل مسائلی که شبیه به مسائل ورودی آزمون سمپاد است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه نحوه طراحی سوالات آزمون ورودی سمپاد به صورت کلی تغییر یافته گفت: سعی کرده‌ایم که شباهت این سوال‌ها با سوال‌های معمول این حوزه و با سوالاتی که در کتاب‌ها و کلاس‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد کمتر شود؛که در این امرشبکه آموزش با ارائه مسابقه «هوش یار» کمک شایانی کرد. 

وی افزود: این کاهش شباهت باعث شد که پیش‌بینی پذیری آزمون کم‌تر شود؛ بنابراین دانش‌آموزانی که واقعا استعداد بیشتری دارند از کسانی که با تمرین و آموزش‌های مکرر به تست‌های هوش مسلط شده‌اند، پیشی خواهند گرفت.

یاوری اضافه کرد: البته ما احتیاج به برنامه‌های تخصصی‌تر و جامع‌تر در این حوزه داریم. با توجه با مقدمات بودجه‌ای و امکاناتی که داریم، محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود و زمان بیشتری نیاز است که بتوانیم دور بعدی مسابقه «هوش یار» را پخش کنیم. اما بازهم در همین حد ابزار خیلی خوبی است و دستاوردی بزرگ قلمداد می‌شود.

مسابقه تلویزیونی «هوش یار» در ۵۲ قسمت به تهیه کنندگی مسعود ساکت اف با مشارکت سمپاد (سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) تولید و از شبکه آموزش سیما پخش شد. هدف این برنامه در راستای شعار شبکه آموزش مبنی بر عدالت آموزشی می‌باشد.

امتیاز شما