امروز چهارشنبه  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
گذری بر رویدادهای تاریخی با «سرزمین من» رادیو فرهنگ
گذری بر رویدادهای تاریخی با «سرزمین من» رادیو فرهنگ

از پخش گفتگو با احمدشاه مسعود تا مقاومت مردم فلسطین و غزه

مشاهده ۱۴۸
۱۴۰۲/۰۸/۲۸- ۰۸:۲۲
تعداد بازدید:148

مجله رادیویی «سرزمین من» یکشنبه۲۸ آبان ماه، رویدادهای تاریخی و اجتماعی را بررسی کرده و به دیدنی‌های کشورمان سر می زند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سرزمین من» که از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ پخش می‌شود، به وقایع و‌ روزنگار تاریخی می‌پردازد. 

«محمدرضا مختاری اصفهانی» پژوهشگر تاریخ معاصر در بخش «یادها و یادگارها»؛ مروری بر مهمترین رویدادهای سرزمین من در چنین روزی دارد. دکتر طهرابند؛ استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ در بخش کُهَن یادگار؛ وجه اشتراک لهجه‌ها و زبان‌های محلی اقوام ایرانی را بیان کرده و به لهجه خراسان و مازندران و لهجه مناطق مرکزی مثل اصفهان و یزد و کرمان می‌پردازد. در بخش «آوان» ضمن گفتگو با دکتر مجدی؛ پژوهشگر تاریخ هنر و استاد دانشگاه، شنوندگان برنامه با روستای کندوان و "غار کَرَفتو " آشنا می‌شوند.

در برگی از این مجله رادیویی با عنوان «آن سوی تاریخ» گفتگوی «محمد ساجدی»؛ تحلیلگر سیاسی با احمد شاه مسعود فقید پخش می‌شود.  دکتر رهبر، محقق، نویسنده و استاد دانشگاه در پاسخ به شبهات و سوال های مخاطبان برنامه در مورد جنگ غزه به موضوعات مطرح شده در برنامه می‌پردازد و در مورد مقاومت مردم فلسطین و غزه صحبت می‌کند.

برنامه «سرزمین من» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر، کارشناسی محمد علی مومنی و گویندگی راضیه گردکاهد ساعت ۱۳:۰۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

امتیاز شما