امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
از خبرگزاری تصویری ایران پرس؛
از خبرگزاری تصویری ایران پرس؛

تجمع اعتراضی مردم ایتالیا به ‌وضعیت اقتصادی

مشاهده ۲۰۵
۱۴۰۲/۰۸/۲۱- ۱۱:۱۹
تعداد بازدید:205

ایتالیایی‌ها در اعتراض به وضعیت اقتصادی دولت «جورجا ملونی»، نخست وزیر ایتالیا به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نزدیک به 50 هزار نفر با تجمع در یکی از میدان‌های بزرگ مرکزی شهر رم، پایتخت ایتالیا، دولت دست‌راستی این کشور را «دولتی ناکارآمد» خواندند.

یک دانشجوی حاضر در این تجمع ضد دولتی گفت: تظاهرات در مخالفت با برنامه بودجه دولت است که چشم‌انداز آینده را برای مردم تاریک می‌کند؛ دولت، بودجه مربوط به دانشگاه و بهداشت و درمان را به شدت کاهش داده است و هیچ برنامه‌ای برای اشتغالزایی نیز ندارد. این دانشجوی ایتالیایی تاکید کرد: باید قیچی را از دست دولت بگیریم تا اینقدر بودجه بخش‌های حیاتی کشور را نبُرد.

تجمع‌کنندگان ضمن انتقاد از سیاست خصوصی‌سازی در نظام سلامت ایتالیا اعلام کردند: کمبود کادر درمان، به ‌ویژه کمبود شدید بودجه به بخش بهداشت و درمان سبب کاهش خدمات به بیماران در بیمارستان‌ها و حتی تعطیلی ده‌ها مرکز درمانی در ایتالیا شده است.

بر اساس جدیدترین داده‌های مرکز آمار ایتالیا، تعداد فقیران مطلق در این کشور به رقم بی‌سابقه 5 میلیون و 600 هزار نفر افزایش یافته است.

یکی دیگر از معترضان به وضعیت اقتصادی ایتالیا با بیان این که بسیاری از مردم مجبورند برای مدت طولانی در نوبت پزشک، یا آزمایش‌های تخصصی و بستری شدن در بیمارستان در انتظار بمانند گفت: دولت به‌طور مستمر اعتبار بخش بهداشت و درمان عمومی را کاهش می‌دهد و این مسئله در نهایت به‌نفع بخش خصوصی است. این معترض ایتالیایی تصریح کرد: میلیون‌ها نفر از مردم ایتالیا به‌خاطر این که از دسترسی به بهداشت و درمان دولتی محروم هستند و توانایی مالی مراجعه به بیمارستان‌های خصوصی را ندارند، از درمان خود چشم‌پوشی می‌کنند.

این شهروند ایتالیایی هشدار داد: آمار فقر مطلق در ایتالیا هر سال افزایش می یابد اما دولت ایتالیا کاری برای رسیدگی به این وضعیت نمی‌کند و هیچ امنیت شغلی برای جوانان وجود ندارد و حقوق بگیران نیز به دلیل پائین بودن دستمزدشان از عهده تامین هزینه‌های زندگی خود برنمی‌آیند.

تجمع بزرگ ضد دولتی در رم توسط حزب دموکرات ایتالیا سازمان‌دهی شد. همچنین با وجود اینکه در تجمع ضد دولتی مردم ایتالیا، حمل پرچم فلسطین و به گردن آویختن چفیه به‌عنوان نماد فلسطین ممنوع اعلام بود اما شماری از تظاهرکنندگان به این ممنوعیت توجه نکردند.

امتیاز شما