امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

مستند «فراتر از آنچه می‌بینیم» رسوخ به ژرفای شخصیت یک هنرمند

مشاهده ۳۰۸
۱۴۰۲/۰۸/۰۳- ۱۳:۲۳

مستند «فراتر از آنچه می‌بینیم» در دو قسمت در روزهای شنبه و یک شنبه 6 و 7 آبان از شبکه چهار پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «فراتر از آنچه می‌بینیم» که محصول ۲۰۱۹ آلمان است در روزهای شنبه و یک شنبه 6 و 7 آبان ساعت 21:30 به روی آنتن شبکه چهار می رود.

این مستند زندگی نامه ای از زبان چند تن از کارشناسان به بازسازی برخی از لحظات به روایت سیر و سلوک هلما آف کلینت به عنوان یک هنرمند می‌پردازد.

هیلما آف کلینت، از نقاشان معروف سوئدی و از پیشگامان هنر آبستراک است. او پیشروی رادیکال هنری است که خود را از حصار واقعیت های ملموس و عینی خارج می سازد و از رنگ و فرم های تمثیلی و غیر طبیعی برای بیان مفاهیم خود بهره می‌گیرد. در سال ۱۹۰۶ او به تکامل شکل ها و تصویرهای آبستراک می‌پردازد. برخلاف نظر مورخان هنر مدرن که کاندینسکی را اولین نقاش سبک انتزاعی یا آبستره می دانند، هیلما آف کلینت پیش از دیگران و چند سال قبل از کاندینسکی این سبک را ابداع کرده است.

این مستند هم از لحاظ فنی و کیفی و هم از لحاظ محتوا اثری ارزشمند و جذاب است و مستندساز با نگاهی دقیق و کارشناسی به کندوکاو در شخصیت ناشناخته این هنرمند نوگرا پرداخته و همچنین از طریق مصاحبه‌هایی که انجام داده، سبک هنری این هنرمند را معرفی می‌کند.

مستند «فراتر از آنچه می‌بینیم» در قالب برنامه «چهارسوی علم»، در روزهای شنبه و یک شنبه 6 و 7 آبان ساعت 21:30 از شبکه چهار پخش و روز بعد در ساعت های 2، 7 و 15 تکرار می‌شود.

امتیاز شما