امروز دوشنبه  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو با تهیه کننده و کارگردان سریال محرمانه
گفتگو با تهیه کننده و کارگردان سریال محرمانه

محرمانه به لحاظ ژانری و ساختار و اجرا پیچیدگی‌های زیادی داشت

مشاهده ۳۴۶
۱۴۰۲/۰۷/۳۰- ۱۱:۱۱
تعداد بازدید:346

مجموعه تلویزیونی محرمانه تازه‌ترین سریال در گونه معمایی است که از شبکه سه پخش می‌شود. تلاش برای مانع تراشی در زمینه پیشرفت‌های کشور در حوزه پزشکی موضوع این سریال است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، محمود معظمی‌کارگردان محرمانه و سید رامین موسوی ملکی تهیه کننده سریال محرمانه در استدیوی شبکه خبر مهمانان گفتگوی خبری  بودند.

معظمی در خصوص این که سریال محرمانه در مقایسه با تکیه بر باد، شیوع و شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، سریال دشوارتری بود، گفت: محرمانه به لحاظ ژانری (گونه ای) که نویسندگان کار آن را طراحی کردند و اتفاقاتی که در قصه می‌افتاد هم به لحاظ ساختار و هم اجرا پیچیدگی‌های زیادی داشت، علی الخصوص که ما چند سفر به خارج از کشور به همراه آقای موسوی تهیه کننده این کار داشتیم، شرایط را برای ساخت هم پیچیده‌تر و هم سخت‌تر و طولانی‌تر می‌کرد، ولی خدا را شکر با حمایت آقای موسوی و دوستان این کار راحت و بدون دردسر انجام شد.

اقای موسوی تهیه کننده محرمانه در خصوص دشواری‌های کار کردن در خارج از کشور، ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه گفت: با توجه به لوکیشن‌های متعدد سریال محرمانه به خصوص در خارج از کشور و فضایی که در خارج از کشور حاکم است و عدم آشنایی با بعضی از لوکیشن‌ها، مجبور شدیم که با برخی از کمپانی‌ها قرارداد‌هایی ببندیم  و با توجه به این که ما چندین بار مجبور بودیم که برای بازبینی لوکیشن به محل تصویر برداری برویم با دشواری‌هایی همراه بود. در عین حال زمان تصویربرداری هم برای ما یک سختی‌هایی داشت که در داخل کشور هیچ موقع آن‌ها را احساس نمی‌کردیم؛ ، ولی ما در حدود ۲۵ جلسه توانستیم تصویر برداری لوکیشن‌های خارجی را به پایان برسانیم و با توجه به سختی‌هایی که در خارج کشور وجود داشت، ما برخی از لوکیشن‌های خارج کشور را در داخل کشور بازسازی کردیم.

وی در خصوص این که هماهنگی برای تصویر برداری در اروپا و افریقا چه تفاوت‌هایی داشت، گفت: ما بخش اعظم کارمان را در ترکیه گرفتیم، ولی برخی از آن‌ها را که می‌خواستیم مثلا در افریقا و هم در ایران تصویر برداری کنیم با توجه به اینکه کشور‌های افریقایی با اروپایی از لحاظ رنگ و لباس و صحنه و نور و اصلاح رنگ و... تفاوت‌های خاصی دارند ما با طراح صحنه جلسات متعددی داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که برخی از این‌ها را طبق بازبینی‌های لوکیشنی که داشتیم طبق همان مراحل جلو برویم.

معظمی در خصوص این که در بازخورد‌ها تا چه اندازه‌ مانع تراشی در راه پیشرفت‌های علمی مبتنی بر واقعیت است، گفت: یک بخشی از آن مبتنی بر واقعیت است و توی هر جامعه‌ای ویروسی مثل کرونا یا ویروس ناشناخته‌ای شیوع پیدا می‌کند دانشمندان و نخبگان هر کشوری تلاش می‌کنند که پادزهر آن را به دست آورند، مراحلی که برای به دست آوردن پادزهر وجود دارد در هر کشوری و یا هر شرایطی که دانشمندان روی آن کار می‌کنند سختی‌های خودش را دارد، و خطرات خودش را دارد، چون مسئله ناشناخته بودن آن ویروس است و رسیدن به آن امکان دارد تلفات یا اتفاقات ناگواری را رقم بزند، یک بخشی از قصه بله بر اساس واقعیت و تلاش‌های کادر درمان و اتفاقاتی که فیلم در جهت مافیای دارو در ایران شکل گرفته بود و کنترل کردن مافیا به واسطه ارگان‌های مربوطه و تلاش تمام ارگان‌ها در این سریال برای نجات جان آدم‌ها در بحران و سلامت مردم دستمایه سریال ماست و در کنارآن ژانر معمایی و پر گرهی که در قصه وجود دارد و شخصیت‌های متفاوتی که کار را جلو می‌برند.

موسوی تهیه کننده برنامه نیز در خصوص انتخاب بازیگران خارجی این سریال گفت: ما جلسات متعددی با کمپانی‌های مختلف خارجی داشتیم و از آن‌ها لیست بازیگران خارجی را می‌گرفتیم و با حضور پر رنگ آقای معظمی موقع بازبینی لوکیشن انتخاب بازیگر هم انجام شد.

معظمی نیز در خصوص انتخاب بازیگران داخلی گفت: با جلساتی که با آقای موسوی و دوستان داشتیم به این مجموعه از بازیگران عزیزی که در خدمتشان هستیم، رسیدیم که همه بازیگران با تجربه‌ای هستند که ما را در این کار یاری دادند.

موسوی در خصوص این که تا چه اندازه در کار‌های فنی و تکنیکی عناصر اکشن در سریال‌ها جلو رفته ایم گفت: ما از لحاظ ملاحظات مسائل تکنیکی قدری در معذوریت قرار داشتیم، ولی فضای رو به رشدی که در سریال سازی تلویزیون وجود دارد و کارگردان‌هایی که سعی می‌کنند که با فضای اکشن و دراماتیک دنیا به روز شوند و الان خیلی از سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی در زمینه اکشن همپای فیلم‌های خارجی و حتی فیلم‌های بالیوود هستند سبب شد ما در سریال محرمانه به لحاظ عناصر اکشن تجربه موفقی داشته باشیم و خوشایند بود.

معظمی در پایان در خصوص دشواری کار کردن با بازیگران خارجی گفت: واقعا بازیگران خارجی که با ما همکاری می‌کردند، از آژانس‌هایی که عضو هستند، انتخاب شدند و دوستانی که آنجا به ما کمک می‌کردند حتی بازیگری که نقش فرعی بازی می‌کرد به خوبی آموزش دیده و حرفه‌ای بوند  و خوب تمرین کرده بودند و همه آنان از کوچک‌ترین نقش تا بزرگترین نقش حرفه‌ای، آموزش دیده و با پشتکار بودند.

                     

  

امتیاز شما