امروز چهارشنبه  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی چرایی شکاف نسل ها در جوانه‌های رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۰۴
۱۴۰۲/۰۷/۱۲- ۰۷:۱۵

مجله رادیویی «جوانه‌ها» چهارشنبه ۱۲ مهر با بخش های متنوع فرهنگی و هنری از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجله رادیویی «جوانه‌ها» برنامه ای است که نوجوانان با همراهی «مریم قاسمی» آن را تدارک دیده اند. موضوع اصلی برنامه این هفته "شکاف نسل ها" است که به چرایی و چکونگی مواجهه با آن‌ پرداخته می‌شود. این برنامه بخش های مختلفی دارد که از جمله آن «مامی توانیم» است که به بیان راههای کنترل استرس اختصاص دارد.

در معرفی کتاب شنوندگان با کتاب « هیچکس جراتش را ندارد »آشنا می‌شوند. کتاب «هیچکس جراتش را ندارد» اثر «حمیدرضا شاه آبادی» دربردارنده داستانی فارسی است که برای گروه سنّی (د) و (ه) تهیّه شده است. داستان، ماجرای مرد میانسالی است که حکایتی از دوران نوجوانی خود، چگونگی تسخیر شدن قلعه جنی توسط جنیان و حوادث مربوط به این اتفاق و تأثیرات آن بر زندگی مردم روستا را بازگو می‌کند. «همه به نقطه ای که او نشان داده بود نگاه کردند. روبه روی فتّاح زیر درخت خشکیده انگور، کلّه بریده گوسفندی کنار پوست و پاچه‌هایش افتاده بود ... .»

معرفی مشاهیر از دیگر بخش های برنامه «جوانه‌ها» این هفته است که در این بخش درباره رضی هیرمندی (رضی خدادادی هیرمندی)، نویسنده، مترجم و پژوهشگر طنز مطالبی بیان می‌شود. بخش گردشگری برنامه نیز به مناسبت هفته فرهنگی تهران  که از ۱۴ مهرماه آغاز می‌شود به معرفی «موزه‌های کاخ سعد آباد» به عنوان یکی از دیدنی‌های تاریخی و هنری اختصاص یافته است.

برنامه «جوانه‌ها» به تهیه کنندگی مریم قاسمی چهارشنبه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما