امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

نمایش مستند «گفت وگو با افراد خارق العاده» از قاب هیسپان تی‌وی

مشاهده ۲۱۷
۱۴۰۲/۰۷/۰۹- ۱۳:۵۳

شبکه هیسپان تی وی با پخش مستند «گفت و گو با افراد خارق العاده» به معرفی الن سی هگوپیان، فیلسوف و جامعه‌شناس سوری می‌پردازد.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «گفت و گو با افراد خارق العاده» به معرفی الن سی هگوپیان فیلسوف و جامعه شناس سوری می‌پردازد. داستان این مستند درمورد الن سی هگوپیان است که در دوران کودکی به همراه خانواده اش به کانادا مهاجرت کرد. او از همان کودکی متوجه شد که مسئله اصلی مسلمانان فلسطین است. او توضیح می دهد که رژیم صهیونیستی چطور وارد فلسطین شد و این سرزمین را اشغال کرد. وی معتقد است امروزه افرادی راجع به فلسطین صحبت می‌کنند که کوچکترین مطالعه و شناخت کافی از اعراب و مسلمانان ندارند.

در بخش هایی از این مستند سخنانی از ادوارد سعید راجع به شرق گرایی کشورهای غربی به خصوص امریکا پخش می‌شود. ادوارد سعید یک فعال طرفدار فلسطین است و سال ها برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی تبلیغ می‌کند. او معقد است تلاش غرب مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی است. ادوارد سعید درنشست نوامبر1991 الجزیره مجلس ملی فلسطین به اعلام استقلال کشور فلسطین رای مثبت داد. و به دلیل حمایت های آشکارش از فلسطین بارها مورد تهدید قرار گرفت.

این مستند امروز یکشنبه ساعت 18:30 و باز پخش آن دوشنبه ساعت 2:00، 7:00، 14:30و 23:00 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود.

 

 

امتیاز شما