امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
رادیو فرهنگ؛
رادیو فرهنگ؛

«ماه خاتون» و «هیژده چرخ» به چاپخانه رسیدند

مشاهده ۱۳۵
۱۴۰۲/۰۷/۰۹- ۰۷:۴۱
تعداد بازدید:135

کتاب های «ماه خاتون» و «هیژده چرخ» یکشنبه ۹ مهرماه در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «چاپخانه» برنامه‌ای از گروه کتاب با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان است که در برنامه این هفته ضمن گفتگو با نویسندگان این دو کتاب آثارشان معرفی می‌شود. در بخش نخست برنامه «حامد صلاحی» به عنوان کارشناس مجری برنامه با «مجید پورولی کلشتری» نویسنده کتاب "ماه خاتون" از انتشارات «چاپ و نشر بین الملل» گفتگو می‌کند‌.
مجید پور ولی کلشتری در کتاب ماه خاتون داستان زندگی دختر حاکم اصفهان در زمان سلطنت صفویان را نوشته است. او به یک بیماری ناشناخته دچار شده است. در بستر بیماری افتاده است و پزشکان از درمان او عاجز مانده‌اند. اما ناگهان طبیب حاذقی از کاشان سر می‌رسد. او که در حقیقت یکی از علما شیعه است، موفق می‌شود تا بیماری دختر حاکم را درمان کند. همین کار او باعث می‌شود تا مناظره‌هایی میان او و عالمان اهل سنت در بگیرد. مناظراتی که مانند نوری هدایت بخش و نجات دهنده دختر حاکم را آگاه می‌کند.
داستان به شکل مناظره و گفت‌وگو بین یکی از علمای شیعه و فرزند یکی از امرای اهل سنت پیش می‌رود. در میان این گفتگوها فضائل اهل‌بیت تبیین می‌شود و راه را برای هدایت او باز می‌کند. این داستان به ما نشان می‌دهد که چطور در یک گفت‌وگوی مسالمت‌آمیزی که بین یک طبیب شیعه و اهل سنت روی می‌دهد، نورانیت اهل‌بیت (ع) مشخص و آشکار می‌شود. در بخش دوم برنامه «سمیه جمالی» کارشناس مجری برنامه با «یونس عزیزی» نویسنده کتاب «هیژده چرخ» از نشر «صاد» گفتگو می‌کند. «هیژده‌چرخ» روایت مواجه‌شدن خادم افتخاری بخش خدمات سالمندان حرم حضرت معصومه (س) با زائران مختلف، دغدغه‌های درونی خودش و گشت و‌گذاری در حرم است. راوی دست ما را می‌گیرد و به بهانه‌های مختلف مخاطب را به گوشه کنار حرم می‌برد. او به مکانی‌هایی از حرم نور می‌تاباند که کمتر دیده شده‌اند یا به دلایل مختلف مورد دقت و توجه زائر قرار نمی‌گیرند.

برنامه « چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه کنندگی زهرا نصرالهی، یکشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما