امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
برنامه‌های هفته وحدت صداوسیمای خلیج فارس
برنامه‌های هفته وحدت صداوسیمای خلیج فارس

جشن هفته وحدت در رسانه استانی

مشاهده ۲۵۸
۱۴۰۲/۰۷/۰۵- ۰۷:۵۹
تعداد بازدید:258

صداوسیمای مرکز خلیج فارس به مناسبت سالروز میلاد با سعادت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت ویژه برنامه‌های متنوع و شادی را برای مخاطبان تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت پیامبراکرم (ص) و هفته وحدت شبکه استانی سیمای خلیج فارس ویژه برنامه هفته وحدت را در دوقسمت 45 دقیقه ای تدارک دیده است که روی آنتن می‌برد.

این برنامه به تهیه کنندگی عباس رد درسیمای خلیج فارس تهیه شده که در برگیرنده بخش های مختلف اجرای مولودی– گزارش– گفتگو با امامان جمعه اهل سنت استان– خلو کریم– سرود– مسابقه– اجرای رزیف و ... است . برنامه با محوریت تقویت آئین‌ها و فرهنگ های بومی و توسعه و ترویج معنویت و فضایل و گرایشات اخلاقی در جامعه تولید می‌شود.

ارتباط با شهرستانهای اهل سنت استان هرمزگان و ارتباط با مراکز سنی نشین و کردنشین کشور، پخش صحبت های مردم اهل سنت با رویکرد وحدت بصورت بسته‌های کوتاه – تهیه و تولید وضبط دو برنامه با مردم شیعه و سنی شهرستان بندرلنگه و ارتباط با شبکه‌های سراسری سازمان صداوسیما از دیگر برنامه‌های سیمای خلیج فارس برای هفته وحدت است.

رادیو خلیج فارس نیز به مناسبت هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام (ص) ویژه برنامه رسول رحمت روانه آنتن می‌کند.

رسول رحمت برنامه ای است با ریتمی‌ شاد که درکنار پرداختن به مناسبت هفته وحدت، به آداب ورسوم ازدواج-ازدواج آسان- مولودی خوانی– ترانه وانعکاس جشن‌های مردمی دراستان می‌پردازد.

مباحث کارشناسی با حضورکارشناسان مذهبی اهل سنت وشیعه از دیگر رویکردهای این ویژه برنامه است.

ارتباط با مراکزاستانها- نمایش طنز- مسابقه– تلفن– پیامک- موسیقی باکلام وبی کلام– سخنرانی رهبرمعظم انقلاب درباره اهمیت وحدت در دنیای اسلام وگزارش ازدیگر بخش های این برنامه است.

ویزه برنامه رسول رحمت دریک قسمت 120 دقیقه ای  به تهیه کنندگی معصومه ناصری در سالروز میلاد رسول مهربانی  از ساعت 17 پخش می‌شود.

آوای وحدت دیگر ویژه برنامه رادیو خلیج فارس است که درچهار قسمت 75 دقیقه ای به تهیه کنندگی امید تنی و گویندگی بی بی فاطمه ساحلی زادگان تهیه شده که از شنبه 8 تا سه شنبه 11 مهر بعداز ظهر ها ساعت 17 تقدیم مخاطبان می‌شود.

پخش مستند ماه مولود بمناسبت میلاد پیامبر (ص) درباره مولودی خوانی اهل سنت و سبک وسیاق اهل سنت است این مستند به  اشعاری که در مولودی خوانی اهل سنت در وصف رسول خدا است می‌پردازد.مستند در یک قسمت 25 دقیقه ای به تهیه کنندگی معصومه ناصری تهیه شده است.

تهیه و پخش مستند بخشش به تهیه کنندگی فتانه گیلیاردی در یک قسمت 25 دقیقه ای بمناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) با موضوع گذشت و بخشش شیعه و سنی و با محوریت آزادی زندانیان از دیگر برنامه‌های صدای خلیج فارس در هفته وحدت است.

اجرای مشترک رادیو خلیج فارس با رادیو معارف در برنامه امت محمد (ص) در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 5 و 6 مهر ماه ساعت 15/20 .

تهیه گزارش خبری از مراسم ها و جشن‌های هفته وحدت در شهرستانهای سنی نشین استان هرمزگان -  تهیه گزارش تولیدی آغاز هفته وحدت در سطح استان هرمزگان – پوشش تمامی رویدادهای خبری هفته وحدت در استان و پوشش مراسم جشن‌های هفته وحدت در شهرستانهای هرمزگان از برنامه‌های معاونت خبر خلیج فارس در هفته وحدت است.

تولید یک مورد موشن گرافیک در رابطه با شیعه و سنی در استان هرمزگان – معرفی موکب های اهل سنت در استان هرمزگان – تولید یک مورد ویدئو کامنت از سخنان مقام معظم رهبری بمناسبت هفته وحدت – تهیه دو مورد عکس نوشت درباره سخنان رهبر انقلاب درباره هفته وحدت – تولید یک مورد موشن گرافیک تبریک هفته وحدت – بازتولید برنامه‌های رادیو وتلویزیون و تولیدات مراکز استانها در سایت و کانال های مرکز از اقدامات معاونت فضای مجازی صداوسیمای مرکز خلیج فارس برای هفته وحدت است.

 

امتیاز شما