امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
تازه‌های تولید به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس؛
تازه‌های تولید به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس؛

«لاله‌های غریب» از رادیو دری معاونت برون مرزی

مشاهده ۱۴۹
۱۴۰۲/۰۷/۰۳- ۱۲:۵۱
تعداد بازدید:149

به مناسبت شروع هفته دفاع مقدس ویژه برنامه «لاله‌های غریب» از رادیو دری اداره کل شبه قاره و شرق آسیای معاونت برون مرزی پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، زمانی که حضرت امام خمینی (ره) جمله تاریخی «اسلام بدون مرز» را بیان فرمودند، کمتر کسی به عمق این اندیشه ناب پی برد تا این که مصادیق عملی و بارز آن متجلی شد. از جمله مصادیق ناب این تفکر را می توان در قاب هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و در عین حال چهل سال میزبانی از مهاجرانی دید که از کشورهای همسایه به ایران آمدند. در این میان درهم تنیدگی سرنوشت دو ملت ایران و افغانستان حکایت دیگری است. حکایتی از جنس ارادت و فرهنگ و عقیده. با درک همین مهم است که ما با شما سخن از ایثار می زنیم. ایثاری که اینبار از دل تاریخ هشت سال دفاع مقدس با مصادیقی از هم زبانان و هم تباران افغانستانی جوشید. کسانی که فارغ از رنج و محنت سرزمین شان در حدود جغرافیایی ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی، علیه حزب بعث صدام حضوری فعال و جاودانه داشتند.

در برنامه «لاله‌های غریب» به گوشه ای از زندگی و ایثار و اهداف شهدای اهل افغانستانی هشت سال دفاع مقدس که در قالب «تیپ ابوذر» و به صورت داوطلبانه عازم جبهه‌های نبرد شدند و بر طبق آمار بیش از دو هزار شهید را شامل می‌شوند پرداخته می‌شود. بی شک عشق به حضرت امام خمینی (ره)، هم دینی و هم فرهنگی مردم افغانستان با مردم ایران از انگیزه‌های والای این شهدای گرانقدر و مظلوم بوده است.

ویژه برنامه «لاله‌های غریب» در 52 قسمت، روزهای جمعه ساعت 8:00 به وقت تهران و بازمان تکرار همان روز 15:30، با گویندگی، نویسندگی و تهیه کنندگی رحمت الله سروری، صدا برداری سعید موسوی، در مدت زمان 20دقیقه پخش می‌شود و بلافاصله پس از پخش بر روی تارنمای رادیو به آدرسparstoday.ir/dari بارگزاری می‌شود. همچنین گزیده برنامه‌های رادیو دری به همراه آخرین اخبار روزافغانستان ،ایران وجهان در شبکه‌های اجتماعی فیس بوک به آدرس: https://www.facebook.com/radiodarimashad و در اینستاگرام به آدرس:https://instagram.com/radiodarimashhad قابل رویت است.

امتیاز شما