امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
از خبرگزاری تصویری ایران پرس و به همت شبکه جهانی سحر؛
از خبرگزاری تصویری ایران پرس و به همت شبکه جهانی سحر؛

دختران افغانستان به «مکتب‌خانه» می‌روند

مشاهده ۳۱۵
۱۴۰۲/۰۷/۰۱- ۱۴:۵۷
تعداد بازدید:315

با پخش برنامه «مکتب خانه» از شبکه سحر افغانستان، دختران این سرزمین، می توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه جهانی سحر برنامه آموزشی مکتب خانه را که به منظور هدایت تحصیلی دختران افغانستان طراحی و تولید شده است، از ابتدای مهرماه، همزمان با بازگشایی مدارس در این کشور، به صورت روزانه پخش می‌کند.

«ابراهیم علی برزی»، مدیر شبکه جهانی سحر ضمن تشریح خبر فوق افزود: این برنامه شامل درس های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی برای دانش آموزان پایه‌های هفتم تا نهم است که هر روز به مدت یکساعت با حضور اساتید برجسته افغانستانی، از این شبکه پخش و در ساعات مناسب نیز تکرار می‌شود. وی درباره هدف از تولید این برنامه گفت: شبکه سحر برای جبران کمبود تحصیلی دختران افغانستان، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و این برنامه خدمتی در جهت پیشرفت تحصیلی و ارتقای سطح علمی دانش آموزان به ویژه دختران افغانستان است.

علی برزی مدیر شبکه سحر در ادامه افزود: در مذاکره با نهادهای علمی و آموزشی ایران و افغانستان در تلاش هستیم بتوانیم در پایان هر دوره آزمون‌های مربوطه به صورت برخط برگزار و برای پذیرفته شدگان مدرک تحصیلی صادر کنیم. برنامه «مکتب خانه» توسط شبکه جهانی سحر با همکاری دفتر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در کابل و به کارگردانی سید محسن حسینی و با حضور اساتیدی چون نعمت الله حیدری و حجت حیدری، و خانم ها رضایی، کمالی، رضوانی تولید شده است و در طول سال تحصیلی روزهای شنبه تا پنج شنبه از این شبکه پخش می‌شود.

https://farsi.iranpress.com/iran-i238496

امتیاز شما