امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های شهادت امام حسن عسکری(ع) در رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۹۱
۱۴۰۲/۰۷/۰۱- ۰۷:۳۹

برنامه‌های «ندبه‌ های انتظار»، «غریب سامرا» و «کتاب فرهنگ» به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع)، از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شنبه یکم مهرماه در شب شهادت امام‌ حسن عسگری علیه السلام از ساعت ۲۲:۰۰ تا۲۳:۰۰ برنامه ندبه‌های انتظار از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ روی آنتن می رود. در این ویژه برنامه به مباحثی چون اهمیت اخلاق در کلام امام حسن عسکری(ع) و بررسی امام شناسی از منظر امام یازدهم شعیان اشاره می‌شود. مروری بر زندگی امام حسن عسکری و شرایط آن دوره برای آغاز خلافت امام زمان( عج) نیز محور کارشناسی برنامه است که از کلام حجت الاسلام کیفی بجستانی و زنده یاد حجت الاسلام دکتر اسدالله طاهر رضی پخش می‌شود. معرفی ویژگی‌ های شخصیتی و اجتماعی امام حسن عسکری(ع)، نقش ایشان در خصوص آماده کردن افکار مسلمین برای امامت حضرت ولی عصر(عج) از دیگر موضوعاتی است که در این برنامه بررسی می‌شود. همچنین به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، درباره فرهنگ انتظار و ویژگی‌ های منتظران در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج) مطالبی بیان می‌ شود.

یکشنبه ۲ مهرماه گروه کتاب و جامعه در برنامه «صبح به وقت فرهنگ» از ساعت ۶:۳۰ به شهادت امام حسن عسکری(ع) می‌پردازد‌ و ساعت ۸:۳۰ برنامه زنده «غریب سامرا» روی آنتن می رود. گروه تاریخ و اندیشه نیز در بخش کارشناسی برنامه «سرزمین من» اشاره کوتاهی به اوضاع تاریخی و اجتماعی دوران شهادت امام حسن عسکری(ع) دارد. همچنین در برنامه «کتاب فرهنگ» یک بخش به آغاز دوران امامت امام زمان (عج) اختصاص یافته است. گروه ادب وهنر در برنامه‌های «ققنوس» و «هفت اقلیم» به شهادت امام حسن عسکری(ع) و شعر مهدوی و زادروز ابراهیم حاتمی‌کیا و هفته دفاع مقدس و یادنامه ای برای استاد علی اکبرخوشدل می‌پردازند.

رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۸۵ بشنوید.

امتیاز شما