امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه‌ های صدا ‌و سیمای آذربایجان شرقی در هفته دفاع مقدس

مشاهده ۳۴۱
۱۴۰۲/۰۶/۳۰- ۱۱:۳۸

صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد برنامه‌های مختلفی به مناسبت هفته دفاع مقدس تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این ویژه برنامه‌ها در طول هفته دفاع مقدس از حوزه‌های 7 گانه پیام صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی اعم از رادیو، تلویزیون، خبر، رادیونما ، فضای مجازی، رادیو شهری مراغه و رادیو برون مرزی پخش خواهد شد .

شبکه سهند علاوه بر پرداخت ویژه به موضوع هشت سال دفاع مقدس در برنامه‌های روتین؛ ویژه برنامه “افتخار بایراقی” را در 8 قسمت 60 دقیقه ای با بخش های مختلف دعوت از فرماندهان نیروهای مسلح و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مادران و پدران شهدای 8 سال دفاع مقدس و شاعران جوان و شعرای رزمنده، معرفی کتاب های تازه انتشار یافته در حوزه دفاع مقدس، بخش مکتب سلیمانی و سرودهای دانش آموزی، بازگویی خاطرات ایثارگران، اجرای مسابقه پیامکی و... در کنداکتور پخش قرار داده است . پوشش تصویری رژه نیروهای مسلح، پخش فیلم های سینمایی و تلویزیونی مرتبط با هشت سال جنگ تحمیلی، پخش سخنرانی، مستند، میان برنامه، کلیپ ها و نماهنگ های متنوع ؛ گزیده ای از تمهیدات شبکه سهند برای بزرگداشت یاد و خاطره رشادت ها و از جان گذشتگی‌های فرزندان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

 شبکه استانی صدای استان آذربایجان شرقی نیز در این ایام برنامه‌های روتین خود را به شکل ویژه به روی آنتن خواهد برد. این شبکه در طول هفته دفاع مقدس همچنین ویژه برنامه "رادیو جبهه سی " را به صورت زنده از ساعت 11 الی 12 ظهر با دعوت از فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، گزارش های مستند گونه از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و پخش پادکست تقدیم شنوندگان خواهد کرد. پخش روز شمار هفته دفاع مقدس، اطلاع رسانی برنامه‌های مختلف در سطح استان، برقراری ارتباط تلفنی با فرماندهان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در سراسر استان، پخش سرودهای حماسی، تهیه گزارش از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و ورزشکاران و افتخار آفرینان استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، هنری و .. ، معرفی کتابهای حوزه دفاع مقدس، پخش پیامک های مخاطبان، تهیه گزارش از روستاها، معرفی شهدای غواص لشکر عاشورا و پخش بخش هایی از زندگینامه شهدا، تهیه و پخش نمایش های رادیویی از جمله بخش های برنامه‌های رادیو خواهد بود.

 شهیدلر خیاوانی، ادبی ارثی میز، پنجره ، ایلن سنه چای دئمیشم، نیز عناوین برنامه‌هایی هستند که از رادیو برون مرزی آذری برای مخاطبان این رادیو در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز پخش خواهد شد. بررسی ابعاد سیاسی هشت سال جنگ تحمیلی، پرداخت به روزشمار و تقویم دفاع مقدس، بررسی زندگینامه برخی از شهدا و فرماندهان دوران دفاع مقدس، پخش سخنان مقام معظم رهبری و سرودهای حماسی دوران باشکوه ایثار و فداکاری از موضوعات پرداختی در این برنامه‌ها خواهد بود.

 معاونت خبر آذربایجان شرقی هم علاوه بر پوشش رویدادهای خبری این هفته در سطح استان، تولید چندین گزارش خبری را در دستور کار خود برای پخش از شبکه‌های ملی قرار داده است . طراحی آیتم های ویژه دفاع مقدس، انعکاس خبری رژه یگانهای نمونه نیروهای مسلح، تهیه گزارش از خانواده‌های شهدای مدافعان حرم، اطلاع رسانی برنامه‌های ستاد هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس، انعکاس خبری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های این هفته در تبریز و شهرستانها و دعوت از فرماندهان به گفتگوی خبری از دیگر تمهیدات این حوزه در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

 اطلاع‌رسانی از زمان پخش برنامه‌ها و انتشار محتوای تولید شده درباره برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت مرکز نیز در دستور کار معاونت فضای مجازی این مرکز خواهد بود.

 

امتیاز شما