امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

امضای تفاهم نامه همکاری بین شبکه آموزش و سازمان اورژانس کل کشور

مشاهده ۲۲۷
۱۴۰۲/۰۶/۲۹- ۰۸:۰۲

شبکه آموزش سیما و سازمان اورژانس کشور تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در راستای تحقق سیاست های کلان حوزه سلامت و همچنین مدیریت حوادث و بحران‌های حوزه سلامت، توسعه و ترویج خود مراقبتی به منظور ارتقای دانسته‌های سلامت جامعه ، نشست تفاهم نامه همکاری فیمابین سازمان اورژانس کل کشور سه شنبه 28 شهریور ماه با حضور دکتر جعفر میعاد فر به عنوان رئیس اورژانس کل کشور و علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش سیما برگزار شد.
عبدالعالی گفت: بعضی از سازمان‌ها و نهادها در زندگی انسان‌ها مهم و از یک اهمیت خاصی برخوردار هستند و نبودن آنها خسران محسوب می‌شود و نمی توان بدون آن زندگی کرد، که سازمان اورژانس یکی از آن نهادهاست.
وی افزود: ما بر اساس تدبیری که دوستان و عزیزان اورژانس کشور و همکاران در شبکه آموزش داشتند یک تفاهم نامه ای امضا خواهیم کرد که ذیل آن همراهی و مشارکت ما در عمل در انواع پلتفرم ها به صورت جدی دنبال خواهد شد.
مدیر شبکه آموزش سیما عنوان کرد: من در یک جلسه ای بسیار صریح به رئیس جمهور عرض کردم و اینجا هم عرض می‌کنم راه حل برون رفت کشور از مشکلات یک کلمه است و آن چیزی نیست جز آموزش و این آموزش باید در تماس سطوح باشد و بهترین روش آن از طریق قابی که با وجود 73میلیون دستگاه تلویزیون، طبق آخرین آمار معاونت فنی، میسر می‌شود.
وی تاکید کرد: امیدواریم که این تفاهم نامه همکاری منجر شود از همین آغاز سال تحصیلی جدید، در برنامه‌های مختلف شبکه نقش جدی اورژانش کل کشور را ببینیم.
عبدالعالی اشاره کرد: مهمترین بخش همکاری ما با اورژانش کشور در برنامه «دکتر سلام» که قدیمی ترین، ناب ترین و بی حاشیه ترین برنامه حوزه سلامت سیما است و مورد استقبال مخاطبان قرار دارد، خواهد بود.
جعفر میعادفر رئیس اورژانس کل کشور در ادامه این نشست گفت: خوشحالیم که در سالروز تاسسیس در اورژانش کشور این تفاهمنامه صورت می‌گیرد. بیشترین هدف خدمات فوریت های پزشکی، خدمت به مناطق کم برخوردار است و ما این افتخار را داریم که اززمین و هوا و دریا به مردم عزیز خدمت می رسانیم.
وی افزود: سن جمعیت کشور به سن سالمندی نزدیک می‌شود و در 10 سال آینده 30 جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند که شاید تنها کمک آنها 115 باشد.
میعادفر خاطرنشان کرد: ما با پیشگیری و آموزش خودمراقبتی می توانیم به خود و مردم کمک کنیم. بر همین اساس با انعقاد این تفاهم نامه با شبکه آموزش با تولید محتوای آموزشی هزینه‌های سربار خانواده و جامعه را با آموزش اقدامات پیشگیرانه کاهش می دهیم.

در پایان این نشست، دکتر جعفر میعاد فر رئیس اورژانس کل کشور و علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش سیما این تفاهم نامه را امضاء کردند.

امتیاز شما