امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

آمدی جانم به قربانت «ماجرا» شد

مشاهده ۱۴۵
۱۴۰۲/۰۶/۲۶- ۱۰:۰۳

رادیو صبا به مناسبت روز شعر و ادب فارسی به بررسی اشعار استاد شهریار می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه مستند «ماجرا» با شعار هر نام آوری ماجرایی دارد به بررسی دلایل شهرت و محبوبیت فرهیختگان و بزرگان می‌پردازد. این برنامه روز دوشنبه ۲۷ شهریور به مناسبت سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی و روز ملی شعر و ادب پارسی به بررسی یکی از اشعار این شاعر فرهیخته می‌پردازد.
انسیه شمس الهی تهیه کننده این برنامه گفت: در فرهنگ ما، زندگی با شعر آغاز و با شعر بدرقه می‌شود. کودک در گاهواره، لالایی می‌شنود و از همان آغاز به شعر اُنس می‌گیرد واین آمیختگی ما با شعر و تأثیری که شعر بر فرهنگ و روحیات و رفتار ما می‌گذارد، ضرورت پرداختن به آن و ضرورت پاسداری از حریم این عنصر اعجاز آفرین را بیشتر روشن می سازد.
وی افزود: به همین علت «مستند ماجرا» به مناسبت سالروز بزرگداشت استاد سید محمد حسین بهجت تبریزی(شهریار) که به جایگاه و دلایل محبوبیت اشعار این شاعر علی الخصوص غزل «آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا» در بین مردم می‌پردازد.
همه فارسی زبانان با سواد و بی سواد این شعر به گوشش خورده که «آمدی جان به قربانت ولی حالا چرا....» در این برنامه با گفتگو کارشناسی و شنیدن نظر مردم به علت رواج و محبوبیت این مصرع غزل استاد شهریار می‌پردازیم و در باره این موضوع باآرش شفاعی، شاعر، خبرنگار و منتقد ادبی گفتگو می‌کنیم.
مستند «ماجرا» روز یکشنبه ۲۷ شهریور ساعت ۱۴:۳۰به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی و گزارشگری آتنا محمد پناه تقدیم شنوندگان رادیو صبا می‌شود.

امتیاز شما