امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی ابعاد اقتصادی جنگ ترکیبی

مشاهده ۲۲۷
۱۴۰۲/۰۶/۲۶- ۰۸:۱۱

برنامه «ایران امروز» یکشنبه 26 شهریور، با حضور صاحب نظران به بررسی مفهوم جنگ ترکیبی و تفاوت آن با جنگ اقتصادی، نمونه‌های جنگ ترکیبی و اثرات اقتصادی آن و مصادیق جنگ ترکیبی در اقتصاد ایران و راهکارهای مقابله با آن می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اصولا جنگ نوعی کنش و خشونت عمدی و ارادی سازمان یافته و بر مبنای زور است که با مقاصد سیاسی و اقتصادی ، انجام می‌شود.جنگ ترکیبی گونه ای در آویخته و بریده ای از جنگ نرم است که آرام ، زیانبار و غیرقابل جبران، مرموزانه و پنهان، جذاب و مشروع نما بوسیله قدرت های فزون طلب برای کسب منافع متوسع و دستیابی به اهداف نامشروع شکل می‌گیرد و در این تنازع پیروزی از آن طرفی است که از عقبه عقیدتی و اجتماعی محکم و منسجم تری برخوردار باشد.

 برنامه «ایران امروز» یکشنبه با حضور دکتر مصطفی طزری جانشین قرارگاه پدافند اقتصادی و دکتر محمد جواد معصومی نیا از اندیشکده مطالعات اقتصاد، پژوهشگر و کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه به بررسی  مفهوم جنگ ترکیبی و تفاوت آن با جنگ اقتصادی،  نمونه‌های جنگ ترکیبی و اثرات اقتصادی آن و  مصادیق جنگ ترکیبی در اقتصاد ایران و راهکارهای مقابله با آن می‌پردازد.

 گفتنی است «ایران امروز» یکشنبه‌ها به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و اجرای محمدرضا درویش و همانگی اکرم خیر خواه ساعت 12:40 از رادیو ایران پخش می‌شود.

 

امتیاز شما