امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
از رادیو فرهنگ؛
از رادیو فرهنگ؛

روز بارانی مستندی برای ادای احترام به شهدای مدافع امنیت

مشاهده ۳۳۲
۱۴۰۲/۰۶/۲۲- ۰۸:۲۰
تعداد بازدید:332

برنامه مستند "روز بارانی" جمعه ۲۴ شهریورماه در آستانه فتنه شهریور سال گذشته با موضوع شهدای مدافع امنیت از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «روز بارانی» مستندی به تهیه کنندگی «علی جویا» است که می‌کوشد، در هیاهوی آواها و هجوم صداها، طنین دلنشین حقیقت باشد. علی جویا، تهیه کننده این مستند رادیویی درخصوص این برنامه گفت: جنگ پیچیده امروز دشمن علیه کشورمان، که موسوم به جنگ ترکیبی است، گوناگونی هجمه‌ها و صداها را در پی دارد، و مهم آن است که با بصیرت دینی بتوانیم در این گوناگونی صداها و آواها حقیقت روشن را درک کنیم،

مستند "روز بارانی" به دور از صنفی نگری و فارغ از نگاه جانبدارانه و مبتنی بر پژوهش دقیق، با اتکا به مستندات حقیقی، رخدادهای گوناگونی را در پیکره روایی خود جای داده است. وی ادامه داد: در این مستند از روایت زندگی "آرمان" گرفته تا زندگی نباتی یکماهه "تورج اردلان" و اهدای اعضای بدنش به ۱۱ بیمار نیازمند، و یا شهید زنده "الماس مرادی" که لحظاتی زندگی پس از مرگ را در این مستند بازگو می‌کند مورد توجه قرار گرفته است. همچنین روایت سفره مادرانه به انتظار نشسته "شهید حسین یوسفی" نیز از جمله روایت هایی است که مبتنی بر اصل واقعیت، و حفظ امانتداری، در معرض قضاوت مخاطب قرار می‌گیرد. این تهیه کننده تاکید داشت: مستند روز بارانی می‌کوشد در هیاهوی آواها و هجوم صداها طنین دلنشین حقیقت و روزنه ای به سوی درک حقیقت باشد.

مستند « روز بارانی» از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ جمعه ۲۴ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

امتیاز شما