امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
از خبرگزاری تصویری ایران پرس؛
از خبرگزاری تصویری ایران پرس؛

امضاء تفاهم‌نامه همکاری استاندارد بین ایران و روسیه

مشاهده ۱۷۵
۱۴۰۲/۰۶/۰۶- ۱۳:۱۵
تعداد بازدید:175

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، از امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ بین تهران و مسکو در حوزه استاندارد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مهدی اسلام‌پناه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران روز یکشنبه برای امضاء قرارداد همکاری میان ایران و روسیه، وارد مسکو شد.

مهدی اسلام‌پناه با اشاره به اینکه استاندارد، زبان مشترک کشورها در زمینه صادرات و واردات کالا به‌ شمار می‌رود گفت: با امضاء اسناد همکاری بین تهران و مسکو برای مجموع کالاهای صادراتی از ایران و نیز کالاهای وارداتی از روسیه، کالاهای غیرصنعتی و محصولات حلال، استاندارد مشترکی تعریف خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران دیدار با راویل عین‌الدین ، مفتی اعظم و رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه را از دیدارهای مهم در این سفر برشمرد و گفت: در مذاکره با مفتی اعظم روسیه، موضوع تجارت حلال و محصولات صادراتی و وارداتی از ایران و‌ روسیه بررسی خواهد شد.

 با امضاء سند همکاری‌های مشترک بین سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان ملی استاندارد روسیه، مفاد تفاهم‌نامه‌های پیشین متناسب با حوزه‌های نوظهور و فناورانه، مبادله و هماهنگ‌سازی استانداردهای میان دو کشور به منظور تسهیل صادرات و واردات کالاها و خدمات میان دو کشور بازنگری و جنبه عملیاتی به خود خواهد گرفت.

 https://farsi.iranpress.com/iran-i237379-تفاهم_نامه_همکاری_استاندارد_بین_ایران_و_روسیه_امضاء_می_شود

 

امتیاز شما