امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

شهدا به تنهایی یک رسانه هستند

مشاهده ۱۷۲
۱۴۰۲/۰۶/۰۱- ۰۸:۵۹

دومین یادواره شهدای رسانه استان با حضور استاندار یزد، فرمانده سپاه الغدیر استان، مدیرکل صداو سیمای استان، جمعی از مسئولان، خانواده معظم شهدا، اقشار مختلف مردم، خبرنگاران و اهالی رسانه همزمان با شب شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مراسم در شب شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها در محل امام‌زاده سید محمد جعفر یزد با حضور دکتر فاطمی استاندار یزد، سردار زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر استان، دکتر کریمی مدیر کل صدا و سیمای استان، دکتر عابدی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی دیگر از مسئولان، خانواده معظم شهدا، مردم دارالعباده و اهالی رسانه استان برگزار شد .

استاندار یزد در این مراسم ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(علیه اسلام)، گفت: شهدا آمادگی خود را برای قطعه قطعه شدن در راه خدا اعلام کردند و خدا نیز به پاس این تلاش و مجاهدت، جان‌ها و نفوس آنان را خرید.

وی با اشاره به نورانیت مقام شامخ شهدا، گفت: این شهدا اکنون پس از سالها رفتنشان، نورانیت خود را سخاوتمندانه جهت بهره‌برداری در همین مجالس و یادواره‌ها در اختیار ما قرار می‎دهند.

فاطمی‌ به وجود دو عالم بیشتر شناخته شده شامل عالم جسم و ماده و عالم روح و روان و نظم و قوانین حاکم بر آنها اشاره و افزود: البته عالم سومی‌ به نام عالم نور نیز وجود دارد که بر دو عالم دیگر احاطه دارد و قواعد خاص خود را دارد که در قران نیز به آن اشاره شده است.

وی با بیان این که رنگ جدایی دادن به کارها باعث ایجاد نورانیت در اعمال می‌شود، به فضای نورانی جبهه‌های دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: این که رزمندگان دوران دفاع مقدس پس از جراحت و زحمی‌شدن در جبهه نبرد و کسب بهبودی، بلافاصله با شوق و ذوق به جبهه‌ها بازمی‌گشتند به دلیل همین نورانیت بود.

دکتر فاطمی‌، شهدا را به تنهایی یک رسانه دانست و تصریح کرد: رسالت رسانه، روشنگری و هدایت است و شهدا شمع محفل بشریت هستند که راه را به ما نشان می‌دهند.

سردار «حسین زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این مراسم با بیان این که هر آنچه امروز در کشورمان داریم از عاشورای حسینی است، تصریح کرد: اگر الگوگیری از قیام امام حسین(علیه السلام) نبود، انقلاب اسلامی‌به پیروزی نمی‌رسید و امروز وظیفه ما به عنوان عماران ولایت، یاری مالک اشتر زمان است چرا که مالک اشتر تا زمان یاری عمارها پیروز میدان خواهد بود.

وی با اشاره به اقتدار نظامی‌کشورمان که اخیراً شاهد برخی جلوه‌های آن در تنگه هرمز بودیم، گفت: این اقتدار تا زمانی برقرار است که عمارهای زمان در جنگ شناختی امروز، مالک اشتر دوران را یاری کنند.

زارع کمالی یکی از مهمترین دلایل بروز حوادث عاشورا را خالی شدن جامعه از حق و حقیقت و بازگشت به عقب جامعه از خطوط ترسیم شده توسط پیام اکرم(ص) پس از ۶۰ سال ذکر کرد و گفت: اگر امروز نیز خوب عمل نکرده و جهاد تبیین نکنیم، همه محورهایی که امام راحل(ره) برای جامعه اسلامی طراحی کرده و بیش از ۲۷۰ هزار شهید برای آن تقدیم شد، به عقب بازخواهد گشت.

فرمانده سپاه الغدیر مهمترین راهکار مقابله با جنگ ترکیبی امروز با دشمن را جهاد تبیین خواند و با بیان این که همگی در قبال این مسئولیت خطیز وظیفه داریم، گفت: گام مهم در تحقق جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی در این جنگ نابرابر دشمن است و برای موفقیت در آن باید جهاد خدمت‌رسانی در جامعه را رقم بزنیم.

 در این یادواره از کتاب خون نگار کتاب زندگینامه و آثار شهید والامقام رسانه شهید حمید دانشجو رونمایی گردید و ۱۳ جهیزیه به نام و یاد ۱۳ شهید خبرنگار استان تقدیم ۱۳ خانواده بی‌بضاعت ‌شد.

در کنار این یادواره همچنین نمایشگاه اسوه شامل فعالیت‌ها و عملکردهای یک ساله پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات در حال برگزاری است که غرفه‌های نوشت افزار ایرانی اسلامی، عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای نظام بخشی از این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.‌

درپایان این مراسم از ۱۳ خانواده شهدای خبرنگار استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

 

تصاویر

امتیاز شما