امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
در «عکس‌های تکان دهنده» هیسپان تی‌وی بررسی می‌شود:
در «عکس‌های تکان دهنده» هیسپان تی‌وی بررسی می‌شود:

«دیوار برلین و کودک» تصویری که هرگز فراموش نمی‌شود!

مشاهده ۴۵۰
۱۴۰۲/۰۵/۳۱- ۱۴:۴۵
تعداد بازدید:450

برنامه «عکس های تکان دهنده» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، در این قسمت عکسی از یک سرباز آلمانی در حال کمک کردن به یک کودک برای عبور از سیم خاردار دیوار برلین را بررسی خواهد کرد.

 به گزارش روابط عمومی‌ رسانه ملی، برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی که ماندگارترین عکس‌های تاریخ را بررسی می‌کند،  در این هفته  به سراغ عکس مشهور «دیوار برلین و کودک» رفته است.

یکشنبه ۱۳ اوت ۱۹۶۱ زمانی که هنوز بخشی از مسیر ۱۵۵ کیلومتری دیوار سیم خاردار برلین متصل به الکتریسیته بود سربازی به پسری کوچک کمک کرد تا به آن طرف دیگر برود. درست زمانی که شوروی تصمیم گرفت عبور از مرزها برلین را ممنوع کند پسر و پدرش برای ملاقات با اقوام خود در آلمان شرقی بسر می‌بردند. پدر معتقد بود که پسر باید با مادرش بزرگ شود بنابراین مجبور شد تا با پسر کوچکش به سمت دیوار حرکت کند. سرباز پسربچه را از سیم خاردار عبور داد و در طرف دیگر گذاشت. پسر فرار کرد اما سرباز به دلیل کمک به او دستگیر و اعدام شد. کریستوفر نیومن به طور تصادفی پسری را دید که به سمت سرباز می رفت و این صحنه را جاودانه کرد.

متن زیر نوشته‌ای در دفتر یاداشت این سرباز است: «گاهی انسان بودن گناه بزرگی است. اکنون که می‌دانم به خاطر کمک‌کردن به کودکی بی‌گناه که بازیچه جنگ و خشونت شده است، فردا قبل از طلوع آفتاب مرا به دستان خداوند می‌سپارند، می‌دانم که انسانیت هرگز نمی‌میرد ولی بدانید که گاهی انسانیت گناه بزرگی است».

«عکس ‎های تکان‎ دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت ۱:۴۵ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۴:۴۵، ۱۳:۴۵ و ۲۰:۱۵، جمعه ساعت ۱۰:۱۵ و یکشنبه ساعت ۴:۱۵ و ۲۰:۴۵ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

امتیاز شما