امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفری به «دنیای اسرارآمیز خزه‌ها»

مشاهده ۲۸۹
۱۴۰۲/۰۵/۳۰- ۰۹:۳۷

مستند «دنیای اسرارآمیز خزه‌ها» که با گویندگی 8 نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد، از شبکه چهار سیما به پخش رسید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر دوبله این مستند لادن سلطان پناه است. دانیال الیاسی، محمد بهاریان، علی بیگ محمدی، محمدرضا حسینیان، ابوالفضل شاه بهرامی، فاطمه صبا، نیما نکویی فرد و لادن سلطان پناه صداپیشه‌های این اثر بوده اند.

این مستند به معرفی خزه‌ها، گیاهانی که در نواحی مختلف رشد می‌کنند و گونه‌های مختلفی دارند، پرداخت. خزه‌ها با وجود کثرت در نقاط مختلف جهان کارکردها و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که در این اثر به آن‌ها پرداخته می‌شود. به عنوان مثال این گیاه در شرایط آلودگی یا وجود تشعشات مقاوم بوده و می‌تواند زنده بماند.

فیلم سوژه ای بکر دارد که تقریباً پیش از این هیچگاه در مستندهای مربوط به طبیعت به آن پرداخته نشده است، اما فارغ از آن جنبه ی تحقیقی فیلم هم بسیار قابل توجه است و می تواند ادراک و نگرش مخاطب به موضوع را تغییر دهد. فیلم همچنین به دیدگاه فرهنگ های مختلف در جهان به خزه‌ها توجه داشته و نقش بسیار مهم آنها در اکوسیستم را بررسی می‌کند.

گفتنی است این مستند که محصول 2022 فرانسه است، 18 مرداد ماه از شبکه چهار سیما پخش شد.

امتیاز شما