امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

کتاب «بیروط» در رادیو فرهنگ بررسی می‌شود

مشاهده ۱۶۴
۱۴۰۲/۰۵/۲۳- ۰۸:۴۶

تازه‌ترین برنامه «سیم و زر» رادیو فرهنگ به گفت‌وگو با «ابراهیم اکبری دیزگاه» نویسنده، کتاب «بیروط» اختصاص دارد. این برنامه از ساعت ۱۲:۳۰ دوشنبه ۲۳ مرداد پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه این هفته «سیم و زر» رادیو فرهنگ «امین خرمی» به عنوان کارشناس مجری برای معرفی کتاب «بیروط»، که، حاوی چند داستان و روایت از یک مستندساز است که از آلمان به بیروت می‌رود با ابراهیم اکبری دیزگاه نویسنده این‌کتاب گفتگو می‌کند.در این رمان درباره مفاهیمی چون پدر، کشور، شهر، زن، بازگشت، شیطان، ارتجاع، عشق، ساختن، فرار، مهاجرت، داعش خیال‌ورزی شده، رمان «بیروط» ؛ داستانِ طلبه‌ جوان و سرگشته‌ای است که به‌ دلیل نگرفتن «نشانه» از جانب خدا دچار شک و خشم شده است. معبر، خواب این جوان را اینگونه تعبیر می‌کند که پدرش را خواهد کشت؛ بنابراین توصیه می‌کند هر چه سریع‌تر از ایران خارج شود تا دستش آلوده نشود به خون پدر. او برای تامین هزینه‌ مهاجرتش به آلمان، مجبور است با یک گروهی همکاری کند که درباره امام موسی فیلم می‌سازند. با گروه فیلمساز به لبنانِ ناآرام سفر می‌کند، در آنجا ضمن آشنایی با امام موسی صدر ناخواسته اسیر یک گروه تکفیری می‌شود.

آشنایی با امام موسی صدر و اسارت، نگاه او را به زندگی، انسان، پدر، خانواده و کشور تغییر می‌دهد؛ به همین دلیل قید مهاجرت را می‌زند و باز می‌گردد به ایران تا روابط به هم ریخته را ترمیم کند. در این رمان، شهرِ بیروت با تکیه بر خاطره امام موسی صدر در گذشته و حضورِ عناصرِ داعشی و تکفیری در منطقه روایت می‌شود.
برنامه «سیم و زر» که ویژه نقد کتاب است، با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و اجرای فاطمه اسحاق تبار و‌اجرای کارشناسی بهرام پروین گنابادی دوشنبه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما