امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

استخدام معلمان «بی زحمت» پیگیری می‌شود

مشاهده ۱۹۱
۱۴۰۲/۰۵/۱۷- ۱۳:۱۳

رادیو صبا در برنامه «بی زحمت» با نگاهی طنز به بیان مشکلات استخدامی معلمان حق التدریس راهی آنتن می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ساماندهی مشکلات معلمان مدارس غیردولتی بارها از سوی رسانه‌ها مطرح شده و باوجود آنکه تاکنون وعده‌های متعددی در این خصوص از سوی مسئولان آموزش‌وپرورش داده شده، اما هنوز معلمان این مدارس نسبت به نحوه عقد قرارداد، حقوق دریافتی، بیمه، سنوات و سایر مزایای شغلی خود معترض‌اند.
این در حالی است که براساس ماده۲۶ قانون تأسیس و اداره این مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، تعیین حقوق و مزایای کارکنان غیررسمی و رسمی غیرموظف این مدارس به موجب قانون کار و ضوابط آن خواهد بود. همچنین در ماده۲۵ قانون مذکور درخصوص بیمه معلمان این مدارس آمده است؛ کارکنان تمام‌وقت بدون پوشش بیمه‌ای مدارس و مراکز غیردولتی از مزایای قانون تأمین اجتماعی برخوردار می‌شوند. با این حال، برخی مؤسسان قانون را نادیده می‌گیرند و با سوءاستفاده از متقاضیان تدریس در مدارس غیرانتفاعی حداقل دستمزد را به آن‌ها پرداخت می‌کنند.

روز چهارشنبه ۱۸ مرداد برنامه«بی زحمت» با نگاهی طنز به این موضوع می‌پردازد و مشکلات معلمان خرید خدمت و سودجویی برخی مدارس غیردولتی را در قالب نمایشی طنز به گوش مسئولان می رساند، در این برنامه «رحمت بی زحمت» به عنوان راننده یک مسئول برای احقاق حق این گروه از معلمان تمام تلاشش را می‌کند.

«بی زحمت» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به تهیه کنندگی امیر بیشه و با اجرای علی زمانی و حسام خلیل نژاد راهی آنتن می‌شود.

امتیاز شما