امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
عابدینی در مراسم معارفه مدیر کل صداوسیمای استان البرز:
عابدینی در مراسم معارفه مدیر کل صداوسیمای استان البرز:

بیش از هر زمان به جهاد فرهنگی برای مقابله با هجمه‌های دشمنان نیاز داریم

مشاهده ۴۳۱
۱۴۰۲/۰۵/۱۰- ۱۳:۵۰
تعداد بازدید:431

دکتر عابدینی، معاون امور استان‌های رسانه ملی در مراسم معارفه مدیر کل صدا و سیمای البرز گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز به جهاد فرهنگی برای مقابله با هجمه‌های دشمنان است و صداو سیما در این حوزه مسئولیت خطیر جهاد تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی را بر عهده دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صداوسیمای استان البرز با حضور معاون امور استان‌های رسانه ملی، معاون سیاسی امنیتی استاندار، دادستان، فرمانده نیروی انتظامی، اعضای شورای تأمین استان، فرمانداران شهرستان‌ها و مدیران و همکاران مرکز، در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی میلاد شهرداری کرج برگزار شد.

در این مراسم دکتر حسن عابدینی معاون امور استان‌های سازمان صداو سیما گفت: صداو سیما باید آوردگاهی برای مقابله با فتنه‌های دشمنان و تحریف های آنان باشد.
دکتر عابدینی افزود: اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز به جهاد فرهنگی برای مقابله با هجمه‌های دشمنان است و صداو سیما در این حوزه مسئولیت خطیر جهاد تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، صداو سیما دانشگاه عمومی است که علاوه بر بینش و دانش باید آوردگاه، آسایشگاه و قرارگاه باشد.

معاون امور استان‌های صداو سیما ادامه داد: سند تحول ۱۲ مؤلفه دارد که ۲ مؤلفه آن بیشترین قرابت را با استان البرز دارد؛ نخست بستر سازی برای شهادت، ایثار و‌مقاومت است و دوم در بحث نوجوانان و جوانان که رویش انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس ستاره تابناکی با نام شهید حسین فهمیده درخشید که حماسه جاویدان آفرید و برای دفاع از این مرز و‌بوم جان خود را فدا کرد که این شهید گرانقدر که در کرج زندگی می‌کرد نام استان البرز را در بین استان‌ها ماندگار کرد.

وی گفت: شهید دوم که آن هم در سنین جوانی قرار داشت شهید روح الله عجمیان است که برای دفاع از امنیت مردم به شهادت رسید و تا ابد نام او در تاریخ کشور اسلامی ایران ثبت شده است.

عابدینی با بیان اینکه هویت دینی و اسلامی مردم ایران غیر قابل تغییر است گفت: علیرغم تلاش‌های گسترده نظام سلطه و فعالیت ۲۹۰ شبکه معاند، امسال میزان مشارکت مردم در سوگواری و عزاداری سید الشهدا نسبت به سال‌های گذشته بسیار چشمگیر‌تر بود و تنها درقسمتی از شمال تهران ده‌ها هزار عزادار حضور داشتند.

وی افزود: استان البرز سی و یکمین استان کشور است که ۱۲ تا ۱۳ سال از عمر آن می‌گذرد و در همین مدت کوتاه نیز با وجود کاستی‌ها، روند مطلوبی در پیش گیرد.

عابدینی گفت: صداو سیما در عصر تحول دو ‌موضوع هویت محوری و عدالت گستری را دنبال می‌کند که در تلاشیم تا در سایه این دو مبحث، دستورالعمل‌هایی برای هر استان متناسب با زیست بوم و فرهنگ همان استان تدوین شود به گونه‌ای که چهره‌های ناشناخته در زمینه‌های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی شناسایی و ظرفیت‌های هر استان معرفی شود.

در ادامه این مراسم، دکتر حسن عابدینی، دکتر رضا فرخ نژاد را به عنوان مدیرکل جدید صداوسیمای استان معرفی نمود.

گفتنی است رضا فرخ نژاد متولد 1357 بوده و از سال 1380 وارد سازمان صداوسیما شده است. وی دارای مدرک تحصیلی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی است. وی مسلط به زبان انگلیسی بوده و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی می‌باشد.

مدیرکل طرح و برنامه سیما، مدیر پژوهش سیما، مدیر بررسی و تطبیق مرکز طرح، برنامه و ارزیابی معاونت سیما، مدیر گروه علمی آموزشی سیما، مدیر ارزشیابی و سنجش اثر بخشی آموزشی، مدیر دبیرخانه شورای هماهنگی، مدیر بخش رسانه گروه علمی_آموزشی و مدیر بخش محتوایی انتشارات و سایت اینترنتی مرکز آموزش سازمان صداوسیما بخشی از سوابق مدیریتی درون سازمانی وی می‌باشد.

فرخ نژاد از پژوهشگران باسابقه معاونت آموزش و پژوهش، مرکز تحقیقات و افکار سنجی و مرکز طرح، برنامه و ارزیابی معاونت سیما بوده و پژوهش های متعدد شامل بررسی مؤلفه‌های فرهنگی اجتماعی کُردهای سوریه (۱۴۰۰) ، تبلیغات سیاسی (۹۸) ، مبانی ارتباطات (۹۸) ، روابط فرهنگی بین الملل(۹۵) ، اقتصاد سینما(۹۴)، تحلیل محتوای روزنامه‌های عراق (۸۹)  و تحلیل شناختی سریال امام علی (۸۴) بخشی از سوابق علمی‌پژوهشی اوست.

تألیف کتاب مدیریت رسانه- انتشارات مسافر، ترجمه کتاب فرهنگ تلویزیون -اثر جان فیسک- انتشارات نگاه، ناظر علمی و ویراستار محتوایی دو کتاب به نام های جستارهایی در رسانه تمدن ساز- انتشارات دانشگاه جامع امام حسین(ع) و کتاب طنز یا کمدی علیرضا خمسه از اداره کل آموزش و پژوهش سیما و ارائه مقالات متعدد شامل نشانه شناسی رسانه در همایش مدیریت رسانه و توسعه سوادرسانه ای یونسکو(اردیبهشت ۱۴۰۱)، نشانه شناسی فرهنگی آگهی‌های بازرگانی پخش شده از شبکه کودک سیما در نخستین همایش رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی (پاییز ۹۹)، سلبریتی شدن و سلبریتی سازی در جنگ نرم در نخستین همایش امنیت نرم، فرهنگ و رسانه (سال ۹۸)، سوادرسانه ای و تمدن نوین اسلامی در سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی (آبان ۹۸)، پژوهش برنامه ای در تلویزیون، مسئله‌ها و راه حل ها در دومین کنفرانس استراتژی‌ها و تکنیک های کشف و حل مسئله( سال ۹۰) از جمله تألیفات رضا فرخ نژاد می‌باشد.

 فرخ نژاد داری سوابق تولیدی و برنامه سازی نیز بوده و تهیه کنندگی برنامه‌های "دو درصد"، "نقد من"، "لشگر توفیق" و سردبیری برنامه "پهلوون" در شبکه‌های سه و ورزش سیما و مدیریت تولید برنامه‌های تلویزیونی شبکه امید سیما را در کارنامه تولیدی خود دارد.

در پایان مراسم، حسن عابدینی با اهدای لوح سپاس از خدمات شایسته و ارزنده فرهیخته گرانقدر، علی صادق مقدسی، در دوره حدود 5 سال مدیریت مرکز البرز تشکر و قدردانی کرد.

 

امتیاز شما