امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
از شبکه هوسا تی وی؛
از شبکه هوسا تی وی؛

افزایش سرمایه گذاری خارجی در آفریقا

مشاهده ۱۴۱
۱۴۰۲/۰۵/۰۱- ۱۱:۳۳
تعداد بازدید:141

شبکه هوسا تی وی معاونت برون مرزی با توجه به برخی گزارش های رسانه ای غربی از افزایش سرمایه گذاری‌ها در کشورهای آفریقای خبر می دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از تحریریه شبکه هوسا تی وی معاونت برون مرزی، نشریه «اکونومیست» پیش‌بینی کرد که شرکت «توتال»، سومین شرکت بزرگ سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز، نیمی از بودجه اکتشاف جهانی نفت خود را در نامبیا سرمایه گذاری خواهد کرد. آفریقا ۱۳ درصد ذخایر جهانی گاز را در خود جای داده که اندکی کمتر از خاورمیانه است .به گفته مدیرعامل شرکت Eni ایتالیا، انرژی آفریقا می تواند نقش محوری در آینده اروپا ایفا کند و این فقط به اروپا محدود نمی‌شود.

آفریقا مقادیر هنگفتی گاز دارد و از حیث انرژی خورشیدی و باد برای تامین انرژی ما کامل است.شرکت انرژی توتال فرانسه به زودی ساخت یک پروژه غول پیکر گاز طبیعی مایع را در موزامبیک که در سال ۲۰۲۱ به دلیل ناآرامی‌ها متوقف شد، از سر می‌گیرد. مدیرعامل توتال، به اکونومیست گفت که این پروژه تا سال ۲۰۲۸ میلادی باید گاز تولید کند. انتظار می رود که امسال در سنگال و موریتانی نیز پروژه تولید گاز طبیعی مایع از سرگرفته شود. همچنین در نیجریه، بزرگترین صادر کننده گاز طبیعی مایع در آفریقا ظرفیت تولید این محصول تا سال ۲۰۲۶ میلادی حدود ۳۵ درصد افزایش می یابد.

http://appery.ir/m/AfricaTVhttps://t.me/agreatcontinenthttp://fa.hausatv.com/news/content/54950

امتیاز شما