امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

روایت "داستان آشوب" مزدوران در پرس تی‌وی

مشاهده ۱۶۵
۱۴۰۲/۰۴/۳۱- ۱۴:۴۱

شبکه پرس تی‌وی با پخش مستند "داستان آشوب" ماهیت شرکت‌ها و مزدوران امنیتی را برملا می‌کند.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از معاونت برون مرزی، مستند "داستان آشوب" به معرفی شرکت امنیتی G4S و فعالیت‌های آن در سراسر جهان می‌پردازد.بر مبنای اطلاعات ارائه شده در این مستند، پس از جنگ جهانی اول شرکت‌های امنیتی مانند G4S تاسیس شدند. G4S در بسیاری از کشورها مانند نیجریه جای پای خود را محکم کرده است و در سال‌های اخیر آنها در عراق و افغانستان نیز حضور داشته‌اند. با این حال، این شرکت‌ها هرگز نتوانستند امنیت را به بسیاری از این کشورها بازگردانند. در واقع، آنها به عنوان مزدور شناخته می‌شوند و تصویر مثبتی در بین مردم محلی ندارند.

مستند "داستان آشوب" به کارگردانی مهدی افضل‌زاده همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که بیل گیتس یکی از سهامداران G4S بود، اما پس از فاش شدن نقش این شرکت در شکنجه زندانیان فلسطینی در زندانیان اسرائیلی، مجبور شد سهام خود را بفروشد. با این حال، کشورهای عربی این شکاف را پر کردند و حتی سهام بیشتری خریدند. این مستند نگاهی به عملکرد فاجعه‌آمیز G4S در مناطق مختلف جهان و از جمله حادثه منا نیز دارد. همچنین گفته می‌شود G4S یکی از عاملین ترور سردار شهید سلیمانی در عراق بوده است.

مستند "داستان آشوب" به تهیه‌کنندگی محسن کریمیان در دو قسمت یکشنبه و دوشنبه ساعت ۰۴:۰۰ از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۹:۰۰، ۱۵:۰۰، ۲۱:۰۰ و بامداد روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ پخش می‌شود.

 

 

 

امتیاز شما