امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

معرفی تکیه مرکزی اردبیلی‌ها به روایت رادیو صبا

مشاهده ۱۸۹
۱۴۰۲/۰۴/۳۱- ۱۳:۵۵

رادیو صبا در برنامه «تکیه گاه» به معرفی تکیه مرکزی اردبیلی‌ها می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی «تکیه گاه» عنوان یکی از ویژه برنامه‌های محرمی رادیو صبا است که به معرفی تکیه‌های معروف تهران و شرح و توصیف تاریخچه آن می‌پردازد.

این برنامه با هدف نشان دادن اهمیت و جایگاه عزاداری در فرهنگ و رسوم ایرانی تهیه شده است در این برنامه به صورت مستند به توضیح و تشریح فضای تکیه‌ها و فعالیت هایی که در این اماکن انجام می‌شود پرداخته می‌شود .

این برنامه یکشنبه اول مرداد با معرفی تکیه مرکزی اردبیلی‌ها در تهران راهی آنتن می‌شود. مراسم طشت‌گذاری یکی از مراسمی است که در این تکیه انجام می‌شود، در این مراسم که از دوران صفویه در اردبیل برگزار شده قدمتی چند صد ساله دارد ، این مراسم ریشه در اعتقادات و آداب و رسوم استان دارد که به یاد تشنگی حماسه‌سازان واقعه عاشورا برگزار می‌شود.

«تکیه گاه» در قالب مستند رادیویی و از طریق مصاحبه با هیئت امنای حسینیه‌ها و متولیان تکایا فرصتی را جهت آشنایی مخاطبان با تاریخچه و فعالیت های آن فراهم می آورد.دراین برنامه با کارشناسی نصرلله حدادی تهران شناس پیشینه تاریخی تکیه گاه به مخاطبان ارائه می‌شود.

ویژه برنامه «تکیه گاه» از روز اول محرم هر شب در اولین لحظات بامداد به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی و گزارشگری لیلا علاقه مند راهی آنتن صبا میشود.

امتیاز شما