امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

همایش شیرخوارگان حسینی روی آنتن شبکه دو

مشاهده ۳۰۵
۱۴۰۲/۰۴/۲۹- ۲۰:۰۲

همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه محرم امسال همچون سال‌های گذشته،از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، همایش «شیرخوارگان حسینی» محرم امسال از حرم مطهر رضوی، رواق امام خمینی(ره) با حضور جمعی از شیرخوارگان و مادران آنها از شبکه دو پخش خواهد شد. 

در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین حسین حلوائیان، سخنران مراسم بوده و علی برادران، به مداحی و نوحه سرایی به مناسبت این روز خواهد پرداخت. همچنین همخوانی گروه سرود «گلدسته‌های حرم» نیز از دیگر بخشهای این برنامه است.

آئین سوگواری «همایش شیرخوارگان حسینی» به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند. این مراسم در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود. در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین(ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برای برگزاری این آئین تشکیل شده و مراسم شیرخوارگان حسینی نیز برای نخستین بار در سال 1382 در تهران برگزار شد. این مراسم در سال‌های بعد در سایر شهرهای ایران و کشورهای جهان برگزار شده و پس از آن در کشورهای مختلف جهان مانند ایران، عراق، عربستان، بحرین،‌ کویت، سوریه، لبنان، کانادا، آمریکا، دانمارک، فرانسه، استرالیا، سوئد و تایلند برگزار شد.

«همایش شیرخوارگان حسینی» به همت گروه معارف اسلامی‌شبکه دو، جمعه ۳۰ تیر همزمان با نخستین جمعه ماه محرم الحرام، ساعت ۸:۳۰ صبح از حرم مطهر رضوی روانه آنتن خواهد شد.

امتیاز شما