امروز چهارشنبه  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با آیین‌های محرمی در رادیو ایران

مشاهده ۱۱۰
۱۴۰۲/۰۴/۲۸- ۱۳:۵۰

برنامه «فرهنگ مردم» که ازآیین‌ها، سنت ها و فرهنگ مردم ایران می‌گوید؛ جمعه 30 تیر، همزمان با ماه محرم از آیین‌های محرمی از نقاط مختلف ایران می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، زهرا فقیه میرزایی تهیه کننده برنامه «فرهنگ مردم» بیان کرد: با فرا رسیدن ماه محرم، علاوه بر شور و غوغایی که در برپایی عزای امام حسین(ع) در تهران به پا می‌شود، در سایر شهرهای ایران نیز مراسم های ویژه ای برگزار می‌شود که اغلب آن‌ها با آداب و رسوم محلی ویژه ای همراه است.

 وی ادامه داد: از همین رو ما در برنامه این هفته مروری بر آماده کردن برپایی حسینیه‌ها و تکایا، برافراشتن پرچم‌ها و خیمه‌ها و مراسم آیین‌های ماه محرم در نطنز، محمد‌آباد جرقویه اصفهان، چاوش‌خوانی در یزد وآیین ذاکری در ابیانه کاشان خواهیم داشت.

میرزایی افزود: همچنین حسن مختاری محق و پژوهشگر نیز در برنامه از مراسم نخل‌گردانی در شهرستان قاین و آیین تشت‌گذاری در اردبیل می‌گوید.

 گفتنی است «فرهنگ مردم» به تهیه کنندگی زهرا فقیه میرزایی، با اجرای شمسی فضل اللهی و محمدمحسن رفیعی، صدا برداری مریم حق‌نظری و به قلم زینب صالح پور و سهیلا خدادادی جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما