امروز پنج شنبه  ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

بازدید مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی از انجمن خیریه فرزندان رحمت

مشاهده ۲۴۰
۱۴۰۲/۰۴/۲۶- ۱۲:۳۳

مدیرکل صداوسیمای استان آذربایجان شرقی از مرکز نگهداری کودکان 6 تا 12سال انجمن خیریه فرزندان رحمت تبریز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر اکبر رضایی با قدردانی از زحمات مدیران ، مربیان و کارکنان این مرکز ، با بازدید از بخش‌های مختلف در جلسه ای با حضور مدیرکل بهزیستی استان ، در جریان فعالیت‌ها و اقدامات برای نگهداری، آموزش و توانمندسازی فرزندان این انجمن قرار گرفت. وی در این جلسه با اشاره به خدمات دلسوزانه، خیرخواهانه و بی شائبه مربیان انجمن خیریه فرزندان رحمت، گفت: این میزان رأفت، مهربانی، ایثار و از خودگذشتگی در هیچ مقیاسی قابل سنجش نیست و بی شک تمام این خدمات و تلاش‌ها در جهت توانمندسازی فرزندان و کمک به زندگی اجتماعی آنان در پیشگاه خداوند متعال محفوظ خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیما به نقش مهم این مراکز در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره و با بیان اینکه کمک به بازگشت کودکان زیر پوشش به فعالیت های عادی اجتماعی و ارتقاء سطح سلامت روانی و رفتاری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست باید همواره مد نظر مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد ، از تلاش حوزه‌های پیام برای تکریم این کودکان و ترویج مهر علوی خبر داد که می تواند گامی مهم در اشاعه فرهنگ نوع دوستی، مهربانی و یاری در بین عموم مردم جامعه باشد.

 مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی نیز با قدردانی از حضور مدیرکل و جمعی از معاونان صدا و سیما در این مرکز و همکاری صمیمانه در انعکاس خدمات، اقدامات و برنامه‌های بهزیستی استان، به بیان مسائل و مشکلات این مراکز پرداخت و از اراده قوی بهزیستی در راستای بهبود وضعیت آموزشی، معیشتی و فضای عمومی مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان بی سرپرست خبر داد.

دکتر فرگل صحاف ابراهیمی‌ با اشاره به مرکز نگهداری کودکان کار استان گفت: انجمن خیریه فرزندان رحمت از مراکز بسیار نمونه کشور می‌باشد و بیشترین کمک را در موضوع ساماندهی کودکان خیابانی انجام می‌دهد. وی با بیان خدمات متنوع بهزیستی در جامعه ، به سرپرستی چندصد کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست اشاره و خاطر نشان شد: اداره کل بهزیستی با بهره‌ مندی از چندین مرکز تخصصی هیأت امنایی، از این کودکان به‌صورت شبانه‌روزی نگهداری می‌کند و با توجه به سیاست‌های خانواده محور، تعدادی از این فرزندان در خانواده و در کنار بستگانی که دادگاه حضانت فرزندان را به آنان سپرده از خدمات مالی مستمر و موردی سازمان بهره مند می‌شوند و در راه دستیابی به زندگی مستقل ، همه ساله برنامه‌ریزی‌های اساسی جهت سربازی، تحصیلات تکمیلی، اشتغال پایدار، ازدواج و نظارت در تمام مراحل با تخصیص هزینه انجام می‌شود.

صحاف افزود: حساسیت بالایی نسبت به تربیت این کودکان وجود دارد و چندین مربی در رشته‌های مختلف از جمله روان‌شناسی، علوم تربیتی ، کودک‌یاری ، ورزش و ... همیشه با این کودکان کار می‌کنند و زیر نظر آنان مورد استعدادیابی قرار می‌گیرند .

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی با اشاره به فقدان رویکرد جامع و یکپارچه و عدم همکاری سازمان‌های مرتبط در حوزه ساماندهی کودکان کار و خیابان تصریح کرد : این امر موجب شده موضوع ساماندهی این قشر از جامعه با وجود تلاش های گسترده مجموعه بهزیستی، هنوز به عنوان یکی از پنج آسیب اولویت دار در کشور معرفی شود.

وی در پایان با تاکید بر فرهنگ سازی رسانه بر عدم خرید از کودک کار و خیابانی اظهار داشت: باید تلاش کنیم با هم افزایی ، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم ، هر کودک خیابانی و کار را که در خیابان‌های سطح شهر دیدند به موسسه خیریه فرزندان رحمت معرفی کنند تا بلافاصله با رعایت تمام شرایط و حفظ کرامت ، آن کودک ساماندهی و خانواده بی‌بضاعت آنها را هم توانمند سازیم .

در این بازدید همچنین مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی در فضایی صمیمانه لحظاتی را با کودکان و نوجوانان این مرکز به گفت‌وگو نشست.

امتیاز شما