امروز جمعه  ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به خانواده و جوانی جمعیت در رادیو فرهنگ

مشاهده ۲۲۲
۱۴۰۲/۰۴/۲۴- ۰۸:۱۶

«بنیان فردا» عنوان ویژه برنامه گروه تاریخ و‌اندیشه رادیو فرهنگ است که این هفته (شنبه ۲۴ تیرماه ) با موضوع خانواده و جوانی جمعیت پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر ناهید دیناروند روانشناس بالینی و پژوهشگر جمعیت ‌و دکتر زهرا میرزایی دکترای مطالعات زنان و مدیر زیست عفیفانه بنیاد فارابی کارشناسانی هستند که در این برنامه در خصوص خانواده و جوانی جمعیت بحث و گفتگو می‌کنند. در بخشی از این برنامه فاطمه داوودیان گزارشی از دیدگاه مردم درخصوص این موضوع تهیه کرده است که پخش می‌شود.

خانواده اصلی ترین بنیاد جامعه و تاثیرگذارترین نهاد در فرزندآوری و جوانی جمعیت است. جمعیت جوان به عنوان یکی از عوامل مهم اقتدار کشورها به شمار می رود. خوشبختانه امید به زندگی زنان و مردان در کشور ما در طول ۴۵ سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و در حال حاضر امید به زندگی به بیش از ۷۵ سال رسیده است. کشور ما سال ها از جمعیت جوان برخوردار بوده و همچنان لازم است این ثروت حیاتی حفظ و تقویت شود. به همین منظور قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سال ۱۴۰۰ از سوی رئیس جمهور محترم ابلاغ شد. این قانون برای حمایت از مادران، کودکان و خانواده‌ها مواردی را به تصویب رسانیده که در برنامه «بنیان فردا» به آنها نیز اشاره می‌شود.

برنامه «بنیان فردا» به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر و گویندگی راضیه گردکاهد ساعت:۱۰:۳۰ شنبه از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما