امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

اینجا آبادی، تجلی هویت محوری و عدالت گستری

مشاهده ۴۷۷
۱۴۰۲/۰۴/۲۰- ۰۹:۲۰

«اینجا آبادی» عنوان یکی از پرمخاطب ترین برنامه‌های سیمای شبکه آفتاب است که با ساختار مستند گزارشی و محوریت معرفی و انعکاس هویت بومی، توسعه، آبادانی و ظرفیت های مختلف روستاهای استان مرکزی و همچنین با هدف ارتقاء سطح کیفی بهداشت، آموزش، معیشت، تولید، فضای کسب و کار، خدمت رسانی و... هر هفته روزهای پنج شنبه ساعت 22 ، تقدیم نگاه گرم بینندگان ارجمند این شبکه استانی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  «اینجا آبادی» عنوان برنامه ای تلویزیونی است که به تهیه کنندگی و کارگردانی آقای حسین محمودی، و با موضوع معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت های نهفته در روستاهای مختلف استان مرکزی و همچنین محوریت بازنمایی و معرفی هویت های بومی-منطقه ای و سنت های محلی، مشاغل روستا، آداب و رسوم، جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی، آثار باستانی، آشپزی مختص هر منطقه، نمایش مناظر طبیعی و زیبای روستا، انتقال مشکلات مردم روستا به مسئولین در جهت رفع آن، معرفی هنرمندان وشاعران و افراد موفق در روستا، بازی‌های بومی محلی، استفاده از نقشه و گرافیک جهت آشنایی کامل مخاطب به موقعیت جغرافیایی روستا، استفاده از گویش و پوشش محلی و همین طور نواها، نغمه‌ها وموسیقی بومی، ارائه اطلاعات کاربردی و آموزش‌های مفید برای روستاییان، استفاده از فناوری‌های جدید و مدرن بر محور توسعه کشاورزی و دامپروری، معرفی و تبیین باورها و سنن پسندیده در روستا، ارائه پیشنهادات سازنده برای آبادانی روستا، اشاره به مهاجرت معکوس به روستاها و احساس مطلوبیت در زندگی، معرفی فعالیت های عمرانی وآبادانی در روستا توسط دهیار و اعضای شورای روستا و... ؛ با بخش هایی همچون: آرم، مجری، نریشن، نمایش، بازی، مسابقه، گزارش مردمی، گردشگری، مصاحبه با کارآفرینان روستا وکشاورزان و دامداران نمونه، تصاویر هوایی، وله‌های تصویری از روستا و... هر هفته روزهای پنج شنبه ساعت 22 بمدت 50 دقیقه از سیمای شبکه آفتاب، تقدیم نگاه گرم بینندگان ارجمند این شبکه استانی می‌شود.

گفتنی است، این برنامه پرمخاطب تلویزیونی، با حضور مردم روستا با لباس های محلی در یک محیط شاد و مفرح تهیه و ضبط شده و کار و فعالیت روزانه، پویایی، همدلی، انسجام و توانمندی‌های اهالی روستا را در زمینه‌های مختلف کشاورزی، تولیدات صنعتی، تولیدات صنایع دستی، دامداری، فعالیت بانوان، موفقیت جوانان و ... به نمایش می‌گذارد.

ساختار روایتی این برنامه و بازی گرفتن از روستاییان عزیز با اجرای نمایشی و صمیمی مجری برنامه، توانسته است، ارتباط خوبی با مخاطبانش برقرار نموده و بعنوان یکی از برنامه‌های شاخص شبکه آفتاب در چندین سال گذشته، الگویی برای برنامه سازان و مستندسازان روستا و سایر شبکه‌های استانی باشد.

عنصر پژوهش و پژوهش محوری از ضروریات تولید قسمت های این برنامه و پیوست مهم رسانه ای آن نیز تلقی می‌شود که باعث شده تا این برنامه بعنوان یک سند تصویری معتبر در گستره رسانه استانی مطرح شود.

لازم به ذکر است برنامه تلویزیونی «اینجا آبادی»، با تهیه کنندگی وکارگردانی: حسین محمودی، تصویربرداری، نورپردازی و صدابرداری: وحید رحیمی، اجرا و نمایش: محمد صمدیان، دستیاری تهیه: ابوطالب معینی، دستیاری تصویر: علیرضا مهرابی و تدوین: سمیه محمدی نیز تهیه و ضبط می‌شود.

 

 

امتیاز شما