امروز چهارشنبه  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

توبیخ پلیس نژادپرست فرانسه در شبکه پرس تی‌وی

مشاهده ۲۶۲
۱۴۰۲/۰۴/۱۸- ۱۳:۳۶

شبکه پرس تی‌وی در "۱۰ دقیقه" تداوم کشتار نژادپرستانه در فرانسه را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از معاونت برون مرزی، موضوع این هفته مستند "۱۰ دقیقه" به مناسبت کشته شدن یک نوجوان الجزایری به دست پلیس فرانسه، به بررسی تداوم رفتار نژادپرستانه پلیس این کشور علیه اقلیت‌های نژادی و مذهبی اختصاص دارد.

این مستند به تهیه‌کنندگی مهدی عرب در ابتدا به این موضوع اشاره می‌کند که قتل یک نوجوان ۱۷ ساله الجزایری-مراکشی تبار، موجی از اعتراضات سراسری را علیه خشونت پلیس فرانسه به راه انداخت. هزاران نفر در این راهپیمایی شرکت کردند و به فرهنگ معافیت پلیس و ناتوانی در اصلاح اجرای قانون اعتراض کردند. کسانی که این نوجوان را می‌شناختند، می‌گویند که او در نانتر، جایی که با مادرش زندگی می‌کرد، بسیار محبوب بوده است.

مستند "۱۰ دقیقه" همچنین تاکید می‌کند که فعالان حقوق بشر بر این باورند که نژاد این نوجوان عامل موثری در قتل او بوده و تنش‌های طولانی مدت بر سر تبعیض پلیس علیه اقلیت‌های قومی در فرانسه را روشن می‌کند.

مستند هفتگی شبکه پرس تی‌وی در عین حال خاطرنشان می‌کند که اگرچه در حال حاضر طوفان اعتراضات فروکش کرده است، اما خشم نسبت به نژادپرستی که تقریباً بدون مجازات در فرانسه انجام می‌شود همچنان ادامه دارد.

مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10 Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.

امتیاز شما