امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

منادی هدایت ویژه میلاد امام هادی علیه السلام از رادیو فرهنگ

مشاهده ۲۵۶
۱۴۰۲/۰۴/۱۲- ۰۹:۱۹

«منادی هدایت» عنوان ویژه برنامه رادیو فرهنگ است که در شب میلاد امام هادی علیه السلام پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «منادی هدایت» از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر همزمان با سالروز میلاد دهمین اختر تابناک امامت و ولایت، دوشنبه ۱۲ تیرماه در شب میلاد امام هادی علیه السلام ساعت ۲۰:۰۰ پخش می‌شود و تکرار آن سه شنبه ساعت ۱۰:۳۰ روی آنتن می رود. مولودی خوان کربلایی محسن جلالی و ارتباط با سامرا و مشهد مقدس از بخش های این وبژه برنامه است.

در این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر به عنوان کارشناس حضور داشته و به روایت بخش هایی از زندگی آن امام همام و اندیشه و کلام ایشان می‌پردازد .طرح سوال و تعامل با مخاطب و گفتگوهای مردمی از دیگر بخش های «منادی هدایت » است. همچنین گفتگو با نویسنده کتاب درباره امام هادی(ع) و معرفی اثری که دریاره ایشان نگاشته شده از بخش های در نظر گرفته شده این برنامه است. امام علی بن محمد الهادی علیه السلام در نیمة ذی الحجه سال ۲۱۲ ق نزدیک شهر مدینه در روستای صریا، چشم به دنیا گشود و در ماه رجب سال ۲۵۴ ق در سرّ من رأی (سامرا) توسط معتز عباسی به شهادت رسید. ایشان پس از پدر بزرگوارش ۳۳ سال امامت شیعیان را بر عهده داشتند.
لقب های آن حضرت را نقی، هادی، امین، طیب، ناصح، مرتضی و... ذکر کرده اند. کنیه اش ابوالحسن است و به ایشان ابوالحسن ثالث می‌گویند.
امام هادی علیه السلام از آغاز امامت در مدینه حضور داشتند و در مدت اقامت در این شهر نقش بسیار مهمی در رهبری شیعیان ایفا کردند؛ به طوری که حکومت عباسی از موقعیت ممتاز امام احساس خطر کرده و حضور ایشان در مدینه را به صلاح ندانست، متوکل برای کنترل بیشتر امام علیه السلام تصمیم گرفت ایشان علیه السلام را از مدینه به سامرا منتقل کند.

برنامه «منادی هدایت» به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر و گویندگی نگین خواجه نصیر به مدت یک ساعت از گروه تاریخ ‌واندیشه رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما