امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

کنکاش در هفته قوه قضاییه

مشاهده ۲۰۲
۱۴۰۲/۰۴/۰۳- ۱۴:۰۴

در برنامه این هفته به موضوع لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور و نحوه انتقال ایرانیان زندانی می‌پردازیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جهت ارج نهادن به مقام والای قضاء و قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی اوّلین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی‌ که در هفتم تیرماه 1360 بر اثر انفجار بمب در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی‌به شهادت شهید رسید، بنابه پیشنهاد قوه قضائیه، مبنی بر نامگذاری هفته اوّل تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه، این پیشنهاد در تاریخ 27 تیرماه سال 1373 در شورای فرهنگی عمومی مطرح شد و به تصویب رسید.

به همین مناسبت در برنامه کنکاش 3 تیر، میزبان موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خواهیم بود و به بررسی اقدامات قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی خواهیم پرداخت. 

همچنین مروری خواهیم داشت به حادثه  انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت دکتربهشتی و یارانش بدست گروهک های تروریستی مورد حمایت آمریکا و غرب.

 جنایت سرنگونی هواپیمای ایرباس در خلیج فارس در۱۲ تیر بدست ناو آمریکایی وینسنس، کشور مدعی دفاع از حقوق بشر، از موضوعات دیگر این برنامه است.
در ادامه در ارتباط تلفنی با آقای جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری از لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور و اقدامات وزارت دادگستری برای انتقال ایرانیان زندانی در خارج از کشوربه داخل کشور گفتگو خواهیم کرد.
 دکتر مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشراسلامی در لندن نیز به ارزیابی ادعای دولت‌های غربی در حمایت از حقوق بشر می‌پردازد.

گفتنی است برنامه «کنکاش» شنبه‌ها، راس ساعت ۲۰ به وقت تهران از شبکه جهانی جام جم پخش می‌شود.

امتیاز شما