امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

ترویج ازدواج آسان در رادیو

مشاهده ۳۰۶
۱۴۰۲/۰۳/۳۰- ۲۰:۱۰

معاون صدا با حضور در مراسم ازدواج زوج جوان در معاونت صدا گفت: احیاء ازدواج در رسانه ملی یادآور این مهم است که در راستای ترویج ازدواج آسان قدم برداریم و اجازه ندهیم جوانان ما سن ازدواجشان بگذرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از معاونت صدا، علی بخشی زاده، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران در  برنامه «عروسی خوبان »که به همت رادیو صبا در فضای باز یادمان ۱۷۰ شهید صدا و سیما برگزار شد، گفت: امروز اول ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است، این گونه مراسم در شبکه‌های مختلف رادیویی با هدف ترویج  ازدواج آسان و کم هزینه، ازدواج به هنگام، ازدواج پایدار و ساده برگزار می‌شود. ما پنجشنبه مراسم ازدواج 14 زوج را به همت شبکه رادیویی تهران برگزار کردیم، امروز نیز این زوج در نهایت سادگی و آرامش در سن بسیار مناسب که بهترین زمان برای ازدواج است، مراسم عروسی شان برگزار شد.
وی ادامه داد: احیاء این گونه مراسم ها در رسانه ملی یادآوری است برای همه ما که اولا اجازه ندهیم جوانان ما سن ازدواجشان بگذرد. بزرگترها دست بالا بزنند، تشویق کنند و مشوق باشند که به امید خدا انشاءالله در سایه ازدواج آسان بسیاری از تنش های عصبی و مشکلات مرتفع می‌شود .
معاون رسانه ملی با اشاره به چالش فرزندآوری در عصر جدید یادآور شد: فرزندآوری یکی از چالش های این عصر است که در حال حاضر اگر فعالیت رسانه ای دقیق و فرهنگسازی نشود و مردم عزیزمان همت نکنند، جوان‌ها پا پیش نگذارند ما یقینا با روزهای تاریکی مواجه خواهیم شد که من امیدوارم همکارانم در این امر و امر فرهنگسازی موفق باشند.
بخشی زاده با اشاره به سایر برنامه‌های رادیو خاطرنشان کرد: ما برنامه‌های خانواده محور زیادی در شبکه‌های مختلف رادیویی داریم که غالبا بخشی از آن‌ها به موضوع ازدواج و مسئله فرزندآوری می‌پردازد که در راستای تحکیم نهاد خانواده و تحکیم فرزند آوری است.
حجت الاسلام و المسلمین ابوالمعالی، دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان صدا و سیما نیز هدف از این کار را تشویق ازدواج آسان دانست و افزود: ازدواج آسان دستور خدای بزرگ است، هر چه ازدواج بی آرایش و ساده تر باشد، پایداری بیشتر است. مهریه بیشتر سبب ضمانت نیست، آنچه که ضمانت می‌کند عشق و محبت دو طرفه است و تعهدی که بین دو عزیز وجود دارد.
در پایان این مراسم خطبه عقد عروس و داماد۲۱ و۲۲ساله، توسط حجت الاسلام و المسلمین ابوالمعالی خوانده شد و هدایایی از جمله 100 میلیون جهیزیه، به عروس و داماد جوان از طرف ستاد امر به معروف سازمان صدا و سیما، معاونت صدا، همسر شهید رهبر و خانم دکتر شیرانی خیر «باران مهر علوی» تعلق گرفت.

تصاویر

امتیاز شما