امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در «پرونده‌های فلسطین» هیسپان‌تی‌وی بررسی می‌شود؛
در «پرونده‌های فلسطین» هیسپان‌تی‌وی بررسی می‌شود؛

اهمیت مسجد الاقصی برای جامعه مسلمانان

مشاهده ۲۹۸
۱۴۰۲/۰۳/۳۰- ۱۴:۴۱
تعداد بازدید:298

برنامه «پرونده‌های فلسطین» (Causa Palestina) شبکه هیسپان تی وی این هفته به اهمیت مسجد الاقصی برای جامعه مسلمانان می‌پردازد.

 به گزارش روابط عمومی‌ رسانه ملی، برنامه «پرونده‌های فلسطین» (Causa Palestina) شبکه هیسپان تی‌وی با اجرای خوان کارلوس روسو  به اهمیت مسجد الاقصی برای جامعه مسلمانان و عکس العمل هایی که در واکنش به یهودی سازی این منطقه انجام می‌گیرد می‌پردازد.

مسجد الاقصی مسجدی است که در قلب شهر قدیمی قدس قرار دارد. مسلمانان از همه طیف‌ها پس از دو مکان مقدس اصلی یعنی مکه و مدینه، آن را بسیار ارج می‌نهند. آیات فراوان قرآن و روایات به جنبه‌ها و ویژگی‌های مختلف مسجد الاقصی اشاره دارد. قرآن فقط از دو مسجد به نام مسجد الحرام در مکه و مسجد الاقصی در قدس نام برده است. رژیم صهیونیستی این مکان مقدس را در سال ۱۹۶۷ در جنگ خاورمیانه به تصرف خود درآورده و آن را به بقیه قدس شرقی اشغالی و بخش‌های مجاور کرانه باختری الحاق کرد. این الحاق در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده است.

در طول سالیان گذشته رژیم صهیونیستی گام‌های زیادی برای کنترل و یهودی‌سازی بیت المقدس شرقی برداشته است. در سال ۱۹۸۰، رژیم صهیونیستی خلاف قوانین بین‌المللی قانونی را تصویب کرد که به موجب آن بیت المقدس پایتخت واحد این رژیم اعلام شد. مسجدالاقصی یک منطقه کوچک از فلسطین است، اما به طور نمادین سهم بزرگی از درگیری‌های میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها را به خود اختصاص داده است. اگرچه خود مسجدالاقصی برای مسلمانان اهمیت دارد، مسیحیان فلسطینی نیز به تجاوز رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی معترض هستند. علی‌رغم همه اختلاف نظرها و سیاست‌هایی که بین دولت‌های مسلمان وجود دارد، همه آنها بارها و بارها نشان داده‌اند که مسجد الاقصی خط قرمز آنهاست و با هرگونه تلاش اسرائیل برای تغییر وضعیت مسجد الاقصی مخالف هستند.

برنامه «پرونده‌های فلسطین» سه شنبه ساعات 09:30،13،18:30 و روز چهارشنبه ساعات 2:30 بامداد و 16:30 از شبکه هیسپان تی وی  برای مخاطبین اسپانیایی زبان روی آنتن خواهد رفت.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/causa-palestina/812 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما