امروز چهارشنبه  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
از درد دل های هنرمندترکمن تا پخش اجتماع امام رضایی‌ها؛
از درد دل های هنرمندترکمن تا پخش اجتماع امام رضایی‌ها؛

اعلام ویژه برنامه‌های رادیو فرهنگ در سالروز ولادت با سعادت امام رضا(ع)

مشاهده ۱۵۷
۱۴۰۲/۰۳/۰۹- ۰۹:۱۶
تعداد بازدید:157

در میلاد با سعادت امام رضا(ع) ویژه برنامه‌های «زیارت مهر»،«یک لقمه برکت» و «پنجره فولاد» از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه رادیویی فرهنگ در دهه کرامت بیشتر برنامه‌های این شبکه با توجه به ماموریتشان به موضوع و ابعاد مختلف میلاد حضرت معصومه سلام الله علیه و امام رضا علیه السلام می‌پردازند.

«یک لقمه برکت» مستندی است در خصوص حال و هوای کسانی که غذای حضرتی دارند با موضوع تاریخچه غذای حضرتی از اولین غذا تا امروز سه شنبه ۹ خردادماه ساعت ۲۱:۰۰ در شب میلاد ضمن آهو پخش می‌شود و تکرار آن‌ روز بعد خواهد بود. در «مستند فرهنگ» نیز ساعت ۱۴:۳۰ عاشقانه‌های عاشور گلدی برزین و ماجرای آوازی که در وصف امام رضا خوانده است پخش می‌شود و روایتی متفاوت از عرض ارادت این هنرمند گلستانی به ساحت مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا است. مراسم جشن اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد مقدس نیز در قالب برنامه «کوچه‌های خراسان» از ساعت۲۰:۰۰ به طور زنده پخش می‌شود. «پنجره فولاد» عنوان ویژه برنامه ولادت امام رضا (ع) از رادیو فرهنگ است که ساعت ۲۲:۰۰ به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر از گروه تولید و تامین روی آنتن می رود. مهمانان این ویژه برنامه غلامرضا صنعتگر (خواننده)، سید جلال فیاضی مشاور عالی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و خادم حرم مطهر رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محمد پویا مفرد کارشناس مذهبی به همراه امیر صادقی گیوی نویسنده کتاب پنجره فولاد است.در این برنامه ضمن بررسی سیره امام رضا علیه السلام و بررسی ویژگی‌های دوران حضرت در بخشی دیگر کتاب پنجره فولاد نوشته‌ی امیر صادقی معرفی می‌شود. این کتاب روایتی از زندگی شمس الشموس امام مهربانی‌ها، علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام است ‌و زندگی و زمانه‌ی آن امام غریب (ع) از مدینه تا مرو را در قالب متن‌های کوتاه به تصویر کشیده شده و احادیثی از حضرت هم، بالای صفحات را متبرک کرده است. در انتها نیز راهنمایی کوتاه و شاید جامع از بارگاه قدس رضوی و گوشه‌هایی از تاریخچه‌ی حرم و مشاهیر مدفون در حرم هم ارائه شده است.

گفتنی است چهارشنبه ۱۰ خردادماه در روز میلاد امام رضا علیه السلام برنامه «هفت کوچه» به بررسی فرهنگ زیارت بین مردم ‌‌سیمای امام رضا علیه السلام اختصاص دارد و سکینه ارجمندی آن را اجرا می‌کند. در این برنامه که ساعت۹:۰۰ صبح پخش می‌شود منوچهر آذری و‌عباس محبی نیز هنرنمایی کرده و اوقات شادی را برای شنوندگان رادیو فرهنک رقم می‌زنند؛ برنامه صبحگاهی «صبح به وقت فرهنگ» نیز به همین مناسبت به صورت ویژه و با موضوع ابعاد اجتماعی زندگی امام رضا علیه السلام و زیارت ائمه معصوم علیهم السلام روی آنتن می‌رود. برنامه »جوانه‌ها» نیز در این روز با موضوع ولادت حضرت رضا علیه السلام و با اجرای نوجوانان ساعت۱۲:۳۰ پخش می‌شود. «زیارت مهر» عنوان ویژه برنامه زنده ویژه میلاد خورشید خراسان است که ساعت۱۰:۰۰روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما