امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

نشست هم اندیشی معاونان برنامه ریزی و نظارت صداوسیمای استان‌ها با میزبانی مرکز فارس

مشاهده ۶۷۲
۱۴۰۲/۰۲/۳۰- ۱۳:۲۲

شیراز سومین حرم اهل بیت علیه السلام میزبان معاونان برنامه ریزی و نظارت صدا و سیمای استان‌ها در نشست آموزشی - تخصصی معاونان برنامه ریزی و نظارت صدا و سیمای استان‌ها بود .

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این نشست در سالن ملاصدرای مجتمع فرهنگیان شیراز برگزار شد که در ابتدای این جلسه مهندس مقیمی مدیرکل برنامه ریزی و نظارت معاونت امور استان‌ها ضمن قدردانی از حاضران در این جلسه به بیان اهداف این نشست دو روزه و شیوه‌های بهره گیری از ظرفیت ها و سرمایه‌های مادی و معنوی، موضوعات نیروی انسانی و منابع و امکانات مراکز استانهای رسانه ملی پرداخت.

در ادامه دکتر پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای فارس با خوشامدگویی به شرکت کنندگان در این نشست، حضور آنان را به شیراز سومین حرم اهل بیت و دیار پارسیان فرهیختگان و فرزانگان خیر مقدم گفت و افزود: اگر تحولی در هر سازمان بویژه رسانه ملی بخواهد اتفاق بیفتد نقطه آغاز این تحول و کانون این تحول برنامه ریزی خواهد بود. دکتر پهلوانیان ادامه داد: حوزه مهندسی و تولید پیام شاخه و میوه‌ها هستند و حوزه برنامه ریزی ساقه و ریشه است و باید از این زاویه به معاونت برنامه ریزی و نظارت نگاه کرد.

دکتر رحیمی قائم مقام امور استانهای رسانه ملی نیز در این همایش بیان کرد همکاران ما در حوزه‌های برنامه ریزی و نظارت مرکز ، زمینه را برای رشد و تعالی مرکز فراهم می‌کنند و اعتلای صداوسیمای استان‌ها به مدیران حوزه نظارت و برنامه ریزی بستگی دارد و اساس برنامه ریزی و موتور محرک استانها حوزه برنامه ریزی و نظارت است و مهمترین رکن این حوزه نیروی انسانی است و در ادامه به تشریح چگونگی این اهداف این نشست تخصصی پرداخت.

در آغاز بخش دوم نشست معاونان برنامه ریزی و نظارت صدا و سیمای استان‌ها، آقای جوشقان نژاد مدیرکل آمار و توسعه فناوری اطلاعات صداوسیما به بیان نقطه نظرات خود پرداخت و به سوالات حاظران پاسخ گفت و پس از آن دکتر محمدی رییس مرکز طرح و برنامه و بودجه با بر شمردن مسائل و مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری در تولید محتوا گفت: بزرگ‌ترین مسئله حال حاضر صدا ‌و سیما مسئله نیروی انسانی است که چطور از نیروی انسانی با خلاقیت و نوآوری و کمترین هزینه استفاده کنیم که بیشترین بهره وری را داشته باشد.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه طبق سند تحول بسیاری از برنامه‌های بی اثر که مخاطب ندارند در سال 1402 حذف خواهند شد گفت: موضوع تعامل صدا و سیما با نیروی انسانی اینکه چطور از نیری انسانی استفاده کند تا با خلاقیت ، نو آوری و با کمترین هزینه بیشترین اثر گذاری را داشته باشد چه نیروی‌های داخل سازمان و چه نیروی‌های انقلابی بیرون از سازمان و این موضوع را قابل توجه دانست.

رییس مرکز طرح، برنامه و بودجه صداوسیما ادامه داد: ما میراث دار یک سازمان و سیستمی هستیم که خیلی‌ها در آن زحمت کشیدند و بسیار تصمیمات درستی گرفتند و محدودیت های بسیاری و تصمیمات اشتباهی هم داشتند و قطعا" در آینده در مورد ما نیز این چنین صحبت خواهند کرد.

دکتر محمدی بیان کرد: همانطور که با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود با تحول تحول کردن نیز تحول صورت نمی‌گیرد و باید در این خصوص اقدام کرد چون تحول یک اقدام است و انتظار داریم اگر نکته ای به نظر معاونان مراکز استان‌ها می رسد که اتفاق افتاده و کمک کننده است به ستاد انتقال داده شود و برای این منظور سامانه ای طراحی شده که بهترین راه انتقال تجربه است و این موضوع باعث می‌شود که یک تصمیم اصلاح شود.

رییس مرگز طرح، برنامه و بودجه در مورد نرخ نامه‌های موجود در حوزه تولید نیز نکاتی را خاطر نشان کرد و گفت: نزدیک کردن نرخنامه‌های مراکز به تهران در دستور کار است و اواخر خردادماه آیین نامه جدید موظفی به همراه نرخنامه ابلاغ و اجرایی خواهد شد که هر کدوم از مراکز که موظفی‌ها را رعایت کردند تاثیر آن را در نرخ های خود ببیند. هم در جیم و دال و هم الف و ب و رشد خوبی نیز خواهد داشت.

در ادامه همایش آقای وشایی مدیرکل برنامه  ریزی و بودجه نیز گفت : با همه محدودیت هایی که داریم برای حل مشکلات نیاز به برنامه ریزی دقیق داریم و برنامه ریزی هم نیاز به ثبات دارد و اگر این ثبات با رعایت چهارچوب ها امکان پذیر نباشد برنامه ریزی هم امکان پذیر نخواهد بود.

در بخش پایانی روز اول همایش معاونان برنامه ریزی و نظارت صدا و سیما استان‌ها با حضور دکتر پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای فارس و مهندس مقیمی مدیرکل برنامه ریزی و نظارت امور استان‌های سازمان از آقایان سید محمد حسن نبوی زاده معاون برنامه ریزی و نظارت صدا و سیمای فارس که در آستانه بازنشستگی است و علی افشارنیا معاون سابق برنامه ریزی و نظارت صدا و سیمای یزد تقدیر شد.

امتیاز شما