امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

«جنگ‌ جهانی سوم» در « بوطیقا»ی رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۰۱
۱۴۰۲/۰۲/۲۵- ۱۱:۳۶

فیلم «جنگ جهانی سوم» در برنامه «بوطیقا» دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «بوطیقا» عنوان برنامه‌ ای پژوهش محور از رادیو فرهنگ است که این هفته در نقد و بررسی فیلمنامه‌ها به فیلم سینمایی « جنگ جهانی سوم »اختصاص دارد.
در برنامه این هفته «کورروش حسینی»؛ استاد دانشگاه، پژوهشگر و کارگردان سینما فیلم نامه «جنگ جهانی سوم » فیلم جنگ جهانی سوم، ششمین فیلم بلندساخته‌ی هومن سیدی، که توانست در جشنواره‌ی ونیز سال ۲۰۲۲ جوایز بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول مرد را در بخش افق‌های نو کسب کند، را نقد و بررسی می‌کند. این اولین فیلم هومن سیدی نیز است که در آن غیر از خود او، کس یا کسانی دیگر به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس حضور دارند. همکاریِ سه‌نفره‌ی شکل‌گرفته بین سیدی، آرین وزیر دفتری و آزاد جعفریان فیلمنامه جنگ جهانی سوم را رقم زده است.

در برنامه امشب "بوطیقا" ضمن استفاده از تیزر و بخشهایی از فیلم "جنگ جهانی سوم" فیلم‌نامه این فیلم نقد و بررسی می‌شود. فیلم، داستان کارگری به نام شکیب (با بازی محسن تنابنده) است که زن و فرزند خود را در زلزله از دست می‌دهد و به صورت تصادفی با دختری کر و لال به نام لادن آشنا می‌شود. در ادامه، این آشنایی هم‌زمان می‌شود با کار جدید او که در پشت صحنه یک فیلم مربوط به جنگ جهانی است. او که به عنوان یک کارگر ساده برای پشت صحنه این فیلم انتخاب می‌شود با بیماری بازیگر نقش هیتلر، برای بازی در این نقش انتخاب می‌شود و . . .

برنامه «بوطیقا» را ساعت ۲۱:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی «مریم قاسمی» روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

امتیاز شما