امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
داور جشنواره رادیویی پژواک
داور جشنواره رادیویی پژواک

مستندسازان رادیویی فراموش نشوند

مشاهده ۱۶۳
۱۴۰۲/۰۲/۱۰- ۱۳:۵۴
تعداد بازدید:163

داور جشنواره رادیویی پژواک گفت: مستند باید برای معاونت مهم باشد، کسانی که آمدند و مستند ساختند؛ اگر هم برنده نشدند فراموش نشوند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از ستاد اطلاع رسانی دومین جشنواره رادیویی پژواک؛ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس استقلال و همبستگی ملی از جمله موضوعات دومین جشنواره رادیویی پژواک است که بخشی از داوری آن بر عهده یدالله محمدی بود.

«یدالله محمدی» از رادیو قرآن و داور دومین جشنواره رادیویی پژواک با اشاره به ویژگی‌های یک مستند شنیدنی و خوب گفت: یک مستند رادیویی باید سوژه جدید، شکل پردازش و جسارت تهیه کننده را دارا باشد. علاوه بر این امید به زندگی، نتیجه گیری درست، تنوع کارشناسان، چند وجهی نگاه کردن به موضوع و پردازش درست و... از مواردی که از جمله ویژگی‌های یک مستند رادیویی خوب و شنیدنی است. علاوه بر اینها؛ از نظر فنی آرم خوب، جنس و صدای خوب، افکت مناسب نه شلوغ کاری، لول گیری و فید درست صدا و موارد دیگر از دیگر ویژگی‌هاست. ساخت مستند در شبکه‌ها اولویت داشته باشدداور جشنواره پژواک با بیان راهکارهایی برای تقویت جریان مستندسازی در رادیو خاطر نشان کرد: ساخت مستند در شبکه‌ها اولویت داشته باشد و برای آن باکس روتین تعریف شود. برآورد مستند رادیویی افزایش یابد و آموزش تولید مستند تداوم داشته باشد.

محمدی هزینه‌های بالای تولید مستند رادیویی را یکی از دلایل کم توجهی به آن دانست و افزود: به دلیل هزینه دار بودن ساخت مستند و کمتر مورد توجه قرار گرفتن برخی شبکه‌ها، به ساخت مستندکم توجهی شده است، البته وقت گیر بودن تولید مستند وگاهی سوژه مناسب نداشتن و ... از دیگر دلایلی است که موجب بی توجهی به مستند رادیویی شده است. مستند برای معاونت صدا مهم باشد وی در پایان یادآور شد: مستند برای معاونت مهم باشد، کسانی که آمدند و مستند ساختند؛ اگر هم برنده نشدند فراموش نشوند در پایان جشنواره گردهمایی یا مراسمی‌به رسم تشکر از همه شکل گیرد و مهمتر اینکه معاونت همت کند همانطوری که ساختار را تغییر دادند، باید تلاش می‌شد مدیریت مستند برای هر شبکه یا حداقل مسئول منصوب می‌شد تا اولا تولید مستند فراموش نشود در ثانی زحمات جشنواره مثمر ثمرتر خواهد بود و ...جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک دومین دوره خودش را با شعار«صدای واقعیت، پژواک حقیقت» 18 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می‌کند و هدف از برگزاری این جشنواره، احیای ساختار و ارتقای جایگاه مستند در برنامه‌های رادیویی و آموزش و بازآموزی مهارت‌های مستندسازی رادیویی است.مخاطبان می توانند رادیو جشنواره را روی موج اف.ام ردیف ۹۵,۵ مگاهرتز بشنوند.

مستند های برگزیده جشنواره پژواک، مستندهای قابل اعتنا و مستندهایی که نمره بالایی را در جشنواره کسب کرده اند از این رادیو پخش خواهد شد.

امتیاز شما