امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

به بهانه روز رادیو، حضور مدیرکل و معاون صدا، در برنامه زنده رادیو همدان

مشاهده ۳۱۲
۱۴۰۲/۰۲/۰۶- ۰۸:۳۰

به بهانه روز رادیو مدیرکل صداو سیمای همدان و معاون صدای رسانه استانی با حضور در برنامه زنده رادیو همدان، در محیطی شاد و با نشاط، از تلاش همکاران تشکر کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این دیدار کیوان الوندی مدیرکل صدا و سیمای استان همدان، که تجربه چند ساله در سمت معاون صدای استان را در کارنامه دارد؛ به سختی‌ها و تلاش مجاهدانه همکاران رادیو از گذشته تاکنون اشاره و با یاد شهدای رسانه ملی و خصوصا شهیدان صداوسیمای استان همدان که بعضا در رادیو همدان مشغول به خدمت بودند، از مجاهدت های همکاران کم توقع رادیو همدان تقدیر نمود.

وی ضمن تبریک مجدد به همه ی همکاران محترم معاونت صدا، از تلاش شبانه روزی این عزیزان سپاسگزاری کرد.

مختصری از تاریخچه رادیو در ایران و استان همدان: اولین فرستنده عمومی رادیو در ایران، ساعت نوزده ۴ اردیبهشت ۱۳۱۹ در شیراز با نام «رادیو تهران» گشایش یافت. از فردای آن روز برنامه‌های عادی رادیو آغاز شد و چون برنامه‌ها تنها در تهران قابل دریافت بود رادیو تهران نامیده می‌شد. تاریخچهٔ رادیو در همدان نیز به سال ۱۳۲۹ خورشیدی باز می‌گردد. با وقوع کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و روی کارآمدن دولت فضل‌الله زاهدی، نظامیان رادیو همدان را به اشغال خود درآوردند و به فعالیت آن خاتمه دادند تا آنکه در سال ۱۳۴۹ این رادیو فعالیت خود را از سر گرفت و تاکنون هم ادامه دارد. رادیو همدان هم اکنون روزانه حدود 11 ساعت برنامه‌های متنوع پخش می‌کند که از این ساعت حدود 9 ساعت و سی دقیقه آن زنده است. سیزده تهیه کننده در معاونت صدای صدا و سیمای استان همدان، عهده دار تولید برنامه‌های متنوع هستند.

امتیاز شما