امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

دیدار مدیر کل صداوسیمای استان سمنان با همکاران رادیو

مشاهده ۳۹۷
۱۴۰۲/۰۲/۰۴- ۲۰:۲۱

به مناسبت روز رادیو مدیر کل صداوسیمای استان سمنان با همکاران معاونت صدای این مرکز دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این دیدار که به مناسبت چهارم اردیبهشت روز ملی رادیو صورت گرفت عبدالرضا دهرویه مدیرکل صداوسیمای استان سمنان و معاونان این مرکز با حضور در استودیو پخش صدا، با همکاران این معاونت دیدار کردند و به آنان خداقوت گفتند.

واحد پخش رادیو سمنان در 13 آبان 1369 با پخش اذان ظهر فعال شد و در همین تاریخ پخش زنده اخبار محلی رادیو و نیز اطلاعیه‌های نیم روزی آغاز گردیده و در دهه فجر همان سال اولین برنامه تولیدی پیک صبحگاهی را تقدیم مخاطبان خود کرد.

با 24 ساعته شدن فعالیت شبکه استانی صدای استان سمنان در 13 اردیبهشت سال 96 میزان تولیدات رادیویی نیز افزایش یافت. این امر ضمن حفظ و رضایت مخاطبان شبکه استانی، عرصه رقابت با سایررسانه‌های رادیویی رقیب را نیزفراهم آورده است. تنوع تولیدات رادیویی در 24 ساعت از برنامه صبحگاهی تا شامگاهی و ارائه اطلاعات کامل از وضعیت استان به مخاطبان، موجب ماندگاری مخاطبان روی موج شبکه استانی شد.  افزایش میزان تولیدات و پخش رادیو علاوه بر مزایای فوق، امکان فعالیت تولیدی بیشتر برنامه‌هایی را پدید آورده است که نمونه‌هایی از آن عبارتند از: تهیه برنامه‌های متنوعی در قالب های مختلف نظیر مستند، مسابقه و ترکیبی، طراحی و تولید برنامه شبانگاهی با عنوان "شبهای نقره ای"با محوریت پرداختن به آداب و رسوم و گویشها و لهجه‌های متنوع استان، تولید برنامه‌های گفت و گو محور با موضوعات استانی، سبگ زندگی و غیره، افزایش برنامه‌های تعاملی با مردم و نهادهای مسئول، ایجاد زمینه ارتباط مستمر با مخاطبان بومی، تبادل برنامه ای میان شبکه‌های استانی بامحوریت برنامه‌های فاخر ومناسبتی، طراحی تولیدات مشترک استانی و هم افزایی شبکه‌ها در ایجاد شبکه ای واحد، مجازی و منسجم .

در مجموع با افزایش قابل توجه ساعت پخش، اولویت شبکه استانی صدا همواره تولید برنامه‌های بومی و مخاطب پسند است. برنامه‌هایی که بتوانند ضمن فراهم آوردن اوقات شاد برای شنوندگان به تبیین ارزش ها و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی بپردازند.

از برنامه‌های پرمخاطب صدای این مرکز می توان به برنامه صبحگاهی "زندگی سلام" و "صبح بخیر قومس"، برنامه عصر گاهی "کوچه دلگشا" و برنامه شبانه "شبهای نقره ای" که به گویش نقاط مختلف استان پخش میشود اشاره کرد.

هم اکنون برنامه‌های رادیو سمنان به صورت ۲۴ ساعته روی موج FM ردیف ۹۴ مگاهرتز و موج AM  ردیف ۱۰۰۸ کیلوهرتز در شهرهای مختلف استان قابل دسترسی و شنیدن است.

امتیاز شما