امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

دعوت به کتابخوانی در «کتاب بهار» رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۷۶
۱۴۰۲/۰۱/۱۵- ۰۶:۴۲

مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ گفت: در برنامه «کتاب بهار» به دنبال معرفی کتاب خوب و دعوت از شنوندگان برای مطالعه هستیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مهدی دادجو، مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ درباره برنامه «کتاب بهار» که از آغاز سال روی آنتن این شبکه رادیویی رفته است گفت: پیش از این در «کتاب فرهنگ» به معرفی آثار مختلف حوزه نشر می‌پرداختیم اما در سال جدید با رویکردی نو در برنامه «کتاب بهار» دو موضوع «بهار» و «رمضان» را به عنوان سوژه اصلی کتاب هایی که معرفی می‌شوند قرار داده ایم. وی ادامه داد: این برنامه بخش های مختلفی دارد که در بخش های اصلی کتاب بهار «کتابچه» به معرفی کتاب توسط کودکان برای کودکان اختصاص دارد تا اثرپذیری بیشتری برای این گروه سنی داشته باشد. «کتاب نور» بخش دیگری است که در این بخش کتاب های مذهبی و قرآنی معرفی می‌شود و مناسب ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است. «کتاب فردا» نیز از جمله بخش های اصلی برنامه است که به معرفی کتاب مناسب نوجوانان توسط خود نوجوانان و گفتگو با نویسندگان نوجوان و افرادی که به تازگی وارد عرصه نویسندگی شده اند اختصاص دارد.

دادجو با اشاره به پخش گزارش کتاب محور گفت: گزارشگر برنامه آقای نوری بخشی گزارشی درباره مطالعه کتاب دارد که مردم دراین باره صحبت می‌کنند و بخش هایی از گزارش های شهرستان‌ها مرتبط با کتاب و کتابخوانی و کتابخانه در برنامه داریم. وی افزود: گفتگوی بهاری و رمضانی با نویسندگان شاخص همچنین گپ و گفتی با نوقلمان از بخش های دیگر برنامه است؛ البته در بخش «کتاب یار» به طور ویژه با خادمان و مروجان کتاب در جای جای کشور گفتگو می‌شود.

گفتنی است «کتاب بهار» به تهیه کنندگی «امیرحسین محمودی»، «زهرا نصراللهی»، «رویا ولی زاده» و «یلدا احتشامی» شنبه تا پنجشنبه ساعت۱۷:۰۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز با معرفی کتاب هایی درباره بهار طبیعت و بهار قرآن از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما