امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

انعکاس صدای جوان از امواج رادیو

مشاهده ۴۷۲
۱۴۰۱/۱۲/۱۰- ۱۴:۰۵

شبکه‌های مختلف رادیویی به مناسبت روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام ویژه برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده اند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، گروه معارف و تاریخ شبکه رادیویی ایران، جمعه ۱۲ اسفند، با برنامه «بهار جان» در ساعت ۲۲ به بزرگداشت میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام به موضوع تربیت اسلامی و ادب فرزند آوری، می‌پردازد. همچنین شنبه ۱۳ اسفند در برنامه اذانگاهی «به افق نور» به شکل ویژه به موضوع روز جوان و محورهای معارفی درباره جوان، مدیریت چشم و احساس در جوانان پرداخته خواهد شد. این ویژه برنامه نگاه ویژه ای به تربیت از منظر اسلام و نقش ادب در پرورش استعدادهای معنوی در جوانان با مطالعه زندگی و شخصیت حضرت علی اکبر علیه السلام دارد.
برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» که از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۰۶:۳۵ پخش می‌شود، همزمان با سالروز میلاد پر برکت حضرت به این موضوع اختصاص یافته است. در برنامه «خانه و خانواده» به صورت ویژه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ از نقش جوان در خانواده و همراهی با جوانان می‌گوید.
برنامه «ایران امروز» ، در روز شنبه ۱۳ اسفند، ساعت ۱۲:۴۰ با حضور کارشناسان و صاحب نظران به دغدغه‌های جوانان و حل مشکلات آنان می‌پردازد.
برنامه «گلبانگ» با اجرای مریم نشیبا از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 15 با عیدانه‌های شاد و متنوع، ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان را گرامی می‌دارد.
برنامه عصرگاهی «ایرانشهر» در روز شنبه ۱۳ اسفند، از ساعت 17 با موضوع کار نیکو کردن، به ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اختصاص یافته است.

رادیو معارف و «عقیق عشق»
«عقیق عشق» با موضوع نیاکان حضرت و نقش اصالت خانواده در شکل گیری شخصیت حضرت، منطق حضرت علی اکبر علیه السلام و راه‌های تأسی به آن با نگاهی به اشبه الناس... منطقا برسول الله، رابطه عاشقانه حضرت با پدر بزرگوارشان جمعه 12 اسفند، ساعت 21:10 پخش می‌شود.

«مثل او ویژه » با نگاهی بر تاریخ زندگی حضرت علی اکبر
«مثل او ویژه » با نگاهی ویژه بر تاریخ زندگی حضرت علی اکبر(ع) به چرایی نامگذاری روز میلاد حضرت به روز جوان می‌پردازد و بخشی از برنامه به مضامینی همچون علی اکبر علیه السلام مثل پیامبر اسوه حسنه، جوانی بهترین فرصت برای الگوگیری از اسوه حسنه و چطور مثل او باشیم پرداخته می‌شود که در این روز ساعت 8:50 پخش خواهد شد.

رادیو تهران در «باغ فیض»

برنامه«باغ فیض» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران که جمعه 12 اسفند، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) توجه ویژه به آحاد جامعه و نگاه ویژه تری به نیازهای جوانان به خصوص در زمینه‌های کسب مهارت های زندگی، سبک زندگی و سایر مباحث فرهنگی دارد. علاقه مندان می توانند این برنامه را از رادیو تهران ساعت 21:30 تا 22:30 روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز بشنوند.

رادیو صبا و «صبامک»

ویژه برنامه «صبامک» برنامه مخاطب محور با هدف طرح و پاسخگویی به پیامک های مخاطبان، نمایش طنز، پیامک خوانی، اجرای لطیفه، شعر و آواز و پخش ترانه‌های شاد از بخش های متنوع ویژه برنامه میلاد حضرت علی اکبر (ع) است که جمعه 12 اسفند، ساعت 22:30 و تکرار آن روز بعد ساعت 10 صبح به تهیه کنندگی و اجرای محمد اوزی با بازی بازیگران جواد انصافی و امیر پارسی پخش می‌شود.
همچنین در روز میلاد، جنگ رادیویی «شهر فرنگ» با نمایش های طنز با موضوع جوانی و دغدغه‌های آنها در فضایی شاد با پخش ترانه و لطیفه گویی همراه مخاطبان می‌شود. این برنامه ساعت 9 صبح و تکرار آن ساعت 21 به کارگردانی ساجد قدوسیان، تهیه کنندگی احسان زارع و اجرای فریبا باقری و با بازی بازیگران و طنازان رادیو پخش خواهد شد.

رادیو نمایش و «بخوان به نام پروانه»
ویژه برنامه «بخوان به نام پروانه» به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن جواهری، گویندگی و بازیگری اردشیر منظم، سعید سلطانی و نگین خواجه نصیر ، نویسندگی نسیم السادات صباغان و سهیلا خدادادی و گزارشگری آتنه السادات محمد پناه 13 اسفند ساعت ۹ صبح پخش می‌شود.

رادیو جوان و«اینجا شب نیست»
مجله شبانگاهی «اینجا شب نیست» برای جوان امروز با فضای شاد و بخش های ویژه طنز به تهیه کنندگی حسن صنوبری و گویندگی سجاد شهرابی۱۳ اسفند ، ساعت 12 شب پخش می‌شود.

پایگاه موسیقی ایرانصدا و روز جوان
پادکست جوان ایرانی به تهیه کنندگی احمدخدابنده سامانی در بستر ایرانصدا به سمع و نظر مخاطبان می رسد.

رادیو گفت و گو و «صبح و گفتگو»
رادیو گفت وگو در روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) که منتسب به روز جوان نامگذاری شده در برنامه صبحگاهی صبح و گفتگو بخش ویژه ای را ویژه نقش جوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و در راستای تبیین و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب طرح ریزی کرده است و با توجه به نامگذاری این روز در سایر برنامه‌های این شبکه به نقش جوانان در موضوعات مختلف و الگوگیری از شخصیت حضرت علی اکبر علیه السلام می‌پردازد. این برنامه از ساعت 7 تا 8:30 پخش می‌شود.

امتیاز شما