امروز پنج شنبه  ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

راه‌های شناخت علائم و درمان پوکی استخوان

مشاهده ۱۵۹
۱۴۰۱/۱۱/۲۵- ۱۰:۲۵

مجله پزشکی علمی «رهاورد» چهارشنبه 26 بهمن با حضور دکتر محسن خوش نیت نیکو، فوق تخصص غدد و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه‌های شناخت و درمان پوکی استخوان می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کاهش تراکم استخوان و از دست رفتن بافت استخوان، که منجر به ضعیف و شکننده شدن استخوان می‌شود، مشخصات بارز بیماری پوکی استخوان است.

از علایم پوکی استخوان می توان گفت معمولاً پوکی استخوان در مراحل اولیه هیچ‌گونه نشانه‌ای ندارد. اما بعدها باعث درد مبهمی در استخوان‌ها یا عضلات می‌شود. پوکی استخوان هنگامی رخ می‌دهد که تعادل میان تشکیل استخوان جدید و بازجذب استخوان قدیمی از بین برود.

دکتر محسن خوش نیت نیکو فوق تخصص غدد و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه‌های شناخت و درمان پوکی استخوان در برنامه «رهاورد» توضیحات بیشتری را ارائه می دهد.

مریم بانو فطرتی تهیه کننده این هفته برنامه «رهاورد» در خصوص دیگر بخش های برنامه به تحولی در صنعت ذخیره‌سازی انرژی با باتری زنگ‌زده  توسط  سیامک اشک ریز، مزایا و معایب صنعت گردشگری  توسط کیان روغن کش کارشناس ارشد علوم اقتصادی  اشاره کرد.

گفتنی است «رهاورد» این هفته به تهیه کنندگی مریم بانو فطرتی و اجرای بتول نجفی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 11:15 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما