امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی اهمیت علم در خدمت توسعه در «جوانه‌ها » ی رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۴۰
۱۴۰۱/۱۰/۱۴- ۱۰:۱۵

مجله «جوانه‌ها» که با اجرای نوجوانان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود، چهار‌شنبه۱۴ دی ماه با موضوع اهمیت علم در خدمت توسعه روی آنتن می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علم در خدمت صلح و توسعه فرصتی در اختیار جهانیان می‌گذارد تا بار دیگر علوم مختلف را برای ساختن جهانی بهتر بررسی کنند. در سایه نوآوری، پژوهش های علمی و توجه به استعدادهای بشری، یافتن راه‌حل برای چالش‌های گوناگون، دست یافتنی به نظر می‌رسد. دانش بهترین سرمایه انسان برای حمایت از توسعه فراگیر و منصفانه است. در جوانه‌های این هفته در بخش کارشناسی به اهمیت علم در خدمت توسعه اشاره می‌شود.
بخش "معرفی کتاب مجله "جوانه‌ها" به معرفی کتابی از نویسنده فرانسوی « لورن مگزینر »اختصاص دارد.
لورن مگزینر دانش آموخته کالج همیلتون است و اولین کتاب خود را با عنوان "تنها چیز بدتر از جادوگران" نوشت، در حالی که سال تحصیلی خود را در اسکاتلند تحصیل می‌کرد. لورن در بروکلین، نیویورک زندگی می‌کند و تمام وقت می نویسد. همچنین در بخش «ما می توانیم » به راه‌های حفظ سلامت روان نوجوانان پرداخته می‌شود ، و‌در در بخشی دیگر در مورد اهمیت هنر_ مهارت آشپزی در طول تاریخ مطالبی بیان می‌شود.
معرفی یکی از مشاهیر ایرانی همچنین گذری به یکی از استان‌های تاریخی با جاذبه‌های گردشگری از دیگر بخش های این برنامه است."جوانه‌ها" را به تهیه کنندگی و مشاور محتوایی مریم قاسمی ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

امتیاز شما