امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

آیا ورزش MMA واقعا خشن و خطرناک است؟

مشاهده ۴۳۷
۱۴۰۱/۰۹/۲۹- ۱۴:۱۲

داشتن تجربه در ورزش‌های دیگر بر موفقیت در رشته MMA موثر است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمدعلی زکیخانی، مربی ورزش MMA گفت: این ورزش یک سبک رزمی نیست بلکه یک حالت مبارزه است؛ MMA درواقع معنای ترکیب ورزش‌های رزمی می‌دهد چرا که از هر ورزش رزمی‌بهترین قسمت‌هایش را جمع کردند و یک روش مبارزه را ابداع کردند. نهایت درگیری و مبارزه تنها در این رشته وجود دارد. این سبک از سال ۸۲ در ایران پایه‌گذاری شد و اکنون یک سال می‌شود که به صورت قانونی زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی در حال انجام است.

زکیخانی اظهار داشت: فردی که می‌خواهد در این رشته فعالیت کند باید بخواهد خود را مورد چالش قرار دهد و بسیار جسور باشد؛ سبک MMA بسیار چالش برانگیز است و به همین دلیل قهرمانان ورزش‌های دیگر بعد از مدتی به این رشته می‌آیند تا توانایی خود را آزمایش کنند.

وی افزود: در حال حاضر انجمن MMA ایران فعالیت آماتور دارد و ورزشکاران تمامی لوازم ایمنی را استفاده می‌کنند اما در مسابقات حرفه‌ای فقط محافظ لثه و دستکش مخصوص وجود دارد. من همچنین مخالف خشن خواندن این ورزش هستم چرا که کاملا قوانین خود را دارد و تمام حرکات ورزشکاران به صورت فکر شده انجام می‌شود. خشونت تنها زمانی وجود دارد که افراد نتوانند خود را کنترل کنند. امیر رهسپار، قهرمان کشتی فرهنگی و MMA گفت: من از کودکی کشتی کار می‌کردم و مقاماتی مانند قهرمان کشوری را در کشتی فرنگی به دست آوردم؛ متاسفانه به دلیل برخی مشکلات مدتی از کشتی فاصله گرفتم اما پس از آن که به کرج آمدم رشته MMA را پیدا کردم و توانستم در این حوزه فعالیت داشته باشم. من توانستم کمربند طلایی را در رشته MMA به دست بیاورم. من در اکثر مسابقات خود از فنون کشتی استفاده می‌کنم چرا کشتی در قفل کردن‌های درون مسابقه بسیار کارآمد است.

 

محمد یزدان خواه، قهرمان MMA گفت: من از سال ۱۳۷۸ ورزش رزمی را آغاز کردم؛ آن زمان ۱۰ سال داشتم و علاقه بسیاری به رزمی داشتم. طی این سال‌ها توانستم کمربند طلایی بهترین بهترین‌ها را در سال ۹۰ کسب کنم و در سال ۹۱ نیز مقام سوم اورآسیا به دست آوردم. در حال حاضر نیز زیر نظر محمدعلی زکیخانی مربیگری انجام می‌دهم. من از مبارزه بسیار لذت می‌برم و حال خوبی از این کار به دست می‌آورم؛ همچنین پیش از شروع مسابقه ذهن خود را آماده می‌کنم تا درون رینگ کاملا آماده باشم.

وی افزود: تجربه قبلی افراد در ورزش‌های دیگر می‌تواند بسیار در این رشته به آن‌ها کمک کند بخصوص ورزش‌هایی که چالش‌های بسیاری در خود دارند، چرا که افراد در MMA می‌توانند از تجربیات خود استفاده کنند.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز یاسر معظمی‌گودرزی است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

امتیاز شما