امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفر از خرانق تا طبیعت نمکی در پرس تی‌ وی

مشاهده ۲۲۵
۱۴۰۱/۰۹/۲۷- ۱۵:۰۸

برنامه «ایران» شبکه پرس تی‌ وی به معرفی روستای خرانق در یزد و طبیعت نمکی ایران می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «ایران» به گزارشگری گیسو میشااحمدی نشان می دهد که شاید خیلی‌ها شهر یزد را تنها به کویر و شن‌زارهای بی‌نهایتش بشناسند، اما این طور نیست. در امتداد این شن‌زارها روستایی به نام خرانق با قدمت ۴۵۰۰ سال وجود دارد. این نقطه در مرکز شهر یزد به اندازه ای بین گردشگران اروپایی مورد توجه است که با شنیدن نام کشور ایران این روستا به ذهنشان می آید. قسمت دوم برنامه ایران به کارگردانی مریم دهقانپور به معرفی طبیعت نمکی ایران می‌پردازد. تنوع و قدرت جاذبه‌های گردشگری نمکی کشورمان به حدی است که هر طبیعت گرد داخلی و خارجی را مجذوب خود نموده و خاطره‌ای به یاد ماندنی را برای او رقم می‌زند. این قسمت برنامه «ایران» نشان می‌دهد که گنبد نمکی حاصل حرکت لایه‌های زیرزمینی نمک به سطوح بالاتر زمین و انباشته شدن آن‌هاست که بر اثر حوادث طبیعی مانند زلزله خرد شده و اشکال متنوعی همچون گنبد را به خود می‌گیرند. وجود ترکیبات و املاح مختلف، دلیل رنگ‌های زیبا و بی‌نظیر گنبدهای نمکی است.

برنامه «ایران» روز یکشنبه ساعت 21 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت 12:00، سه شنبه ساعت 07:00، چهارشنبه ساعت 03:00، پنج شنبه ساعت 08:00 و 16:00و جمعه ساعت 00:00 روی آنتن می‌رود.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینکhhttps://www.presstv.ir/Section/15015 برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.

امتیاز شما